اجرای طرح ملی گندم بنیان در شهرستان فسا

طرح ملی گندم بنیان برای نخستین بار در هزار هکتار از اراضی زراعی فسا اجرا شد.

اجرای طرح ملی گندم بنیان در شهرستان فسابه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: طرح ملی گندم بنیان با هدف مدیریت، انتقال دانش و بهره گیری از فناوری جدید در کشت گندم و کاهش مصرف آب و در نهایت افزایش تولید این محصول راهبردی در هزار هکتار از اراضی زراعی فسا به اجرا درآمد.

انصاری افزود: در این طرح با استفاده از دستگاه‌های مکانیزه کشت، مدیریت صحیح آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز، مدیریت بهبود تغذیه و استفاده از روش‌های نوین آبیاری میزان تولید گندم تا ۳۰ درصد افزایش می‌یابد.

او ادامه داد: در حال حاضر میانگین عملکرد گندم در شهرستان فسا ۵ تن و۲۰۰ کیلو گرم در هر هکتار است که پیش بینی شده با اجرای طرح ملی گندم این میزان به ۷ تن در هکتار برسد.

به گفته انصاری؛ صرفه جویی در مصرف آب حداقل به میزان ۴۰ درصد، افزایش میزان ماده آلی خاک به بیش از ۲ درصد و بهبود خواص فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی خاک از دیگر مزایای طرح ملی گندم بنیان است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: این طرح در حال حاضر در هزار هکتار از اراضی بخش ششده و قره بلاغ و شیبکوه اجرا شده که پس از پایان چهار سال اجرای طرح حدود ۱۲ هزار هکتار از مزارع گندم فسا زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار