افشاردوست: کسب نتایج درخشان والیبال در المپیک، دور از دسترس نیست

دبیر اسبق فدراسیون والیبال گفت: باتوجه به سطح و توان تیم ملی والیبال کشورمان، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که تیم ما در المپیک نمایش خوبی داشته باشد.

محمود افشاردوست دبیر اسبق فدراسیون والیبال در گفت و گو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص صعود تیم ملی والیبال کشورمان به المپیک ۲۰۲۰ توکیو گفت: پیروزی تیم ملی ایران برابر چین و کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ را به تمام مردم ایران تبریک می‌گویم. این صعود قابل پیش بینی بود و تنها کره جنوبی توانست به ما فشار بیاورد. وقتی بحث بر سر کسب سهمیه بود، تمام کارشناسان والیبال بر این نکته تاکید داشتند که سطح و کیفیت والیبال ایران به اندازه‌ای هست که بتواند به راحتی از مسیر این مسابقات، سهمیه بگیرد.


بیشتر بخوانید: تیم ملی والیبال ایران ۳ - چین صفر /پرش بلند قامتان از دیوار چین به سمت توکیو /دومین رشته تیمی ایران المپیکی شد


کارشناس والیبال در ادامه گفت: برابر کره جنوبی به مشکل خوردیم و بازی کمی گره خورد، اما به لطف تجربه بالای بازیکنانمان توانستیم این تیم را شکست دهیم. در بازی فینال برابر چین، شاهد ارائه یک بازی بی نقص از جانب ملی پوشان کشورمان بودیم و همانطور که پیش بینی می‌شد تیم ما از همان ابتدا با اقتدار بازی را آغاز کرد و شیرازه تیم ملی چین از هم پاشید و توانستیم این تیم را در خانه خودش شکست دهیم و برای دومین بار در تاریخ والیبال ایران، به المپیک صعود کنیم.

افشاردوست در پاسخ به این پرسش که تیم ملی ایران در فاصله باقی مانده تا المپیک باید چه برنامه‌ای را دنبال کند گفت: مسلما برنامه ریزی دقیق برای آینده و تدارک دیدن بازی‌های تدارکاتی مناسب، در کنار اعمال شرایطی که تیم ملی کشور ما بتواند در المپیک بهترین نتایج ممکن را بگیرد، باید اولویت والیبال ایران باشد و فدراسیون باید با جدیت هرچه تمام‌تر برای رسیدن به این هدف تلاش کند.


بیشتر بخوانید: کولاکوویچ: مردم ایران باید به این بازیکنان افتخار کنند/ بازی فینال با چین، برایم مثل یک موسیقی زیبا بود


او در پاسخ به این پرسش که آیا می‌توانیم از تیم ملی انتظار داشته باشیم به جمع ۴ تیم برتر المپیک برسد گفت: بازیکنان تیم ملی والیبال ایران به اندازه کافی باتجربه و شناخته شده هستند و چند سالی می‌شود که سابقه بازی در کنار یکدیگر را دارند. با این وجود تیم‌های رقیب ما هم چنین شرایطی دارند و تیم‌هایی مانند روسیه، برزیل و آمریکا که به المپیک صعود کردند، تقریبا ترکیبشان از همین الان مشخص است. تیم ملی ما در چند سال گذشته بار‌ها و بار‌ها با این تیم‌ها بازی کرده است و از آن‌ها شناخت کافی دارد. عملکرد بازیکنان تیم‌های حریف در فاصله ۷، ۸ ماه مانده به المپیک، تغییر زیادی نخواهد کرد. به اعتقاد من باتوجه به سطح و توان تیم ملی والیبال کشورمان و این که پیش از المپیک مسابقات لیگ ملت‌ها را هم در پیش داریم، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که تیم ما در المپیک نمایش خوبی داشته باشد و کسب نتایج درخشان در المپیک، دور از دسترس نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار