مرکز ملی رتبه بندی اتاق ایران منحل شد

پس از اعلام غیرقانونی بودن مرکز رتبه‌بندی اتاق ایران توسط سازمان بورس و سازمان بازرسی کل کشور، در نهایت این مرکز با ورود دستگاه قضایی منحل شد.

 به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از مهر، هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در مصوبه‌ای، انحلال مرکز ملی رتبه‌بندی اتاق ایران را اعلام کرد. در نامه محمدرضا رمضانی دبیر‌کل اتاق بازرگانی ایران به فرهادی مدیرعامل مرکز ملی رتبه‌بندی اتاق ایران آمده است:

جناب آقای مهندس فرهادی

مدیرعامل محترم مرکز ملی رتبه‌بندی اتاق ایران

با سلام

با عنایت به مصوبه مورخه ۱۳۹۸.۱۰.۸ هیات رئیسه محترم اتاق ایران در خصوص انحلال آن مرکز، لازم است ضمن برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده و اعلام رسمی تصمیم انحلال و تعیین مدیر تصفیه و ناظر تصفیه از هرگونه اقدام تعهدآور از قبیل انعقاد قراداد با نیرو‌های انسانی، خرید و فروش اموال و دارایی‌ها اجتناب شده و هرگونه عملیات مالی یا اداری با هماهنگی امور مالی اتاق ایران صورت پذیرد.

محمدرضا رمضانی

پس از اعلامیه سازمان بورس و سازمان بازرسی درباره اقدامات غیرقانونی مرکز رتبه‌بندی اتاق بازرگانی ایران، سازمان بازرسی کل کشور به وزارت اقتصاد درباره اقدامات غیرقانونی مرکزی رتبه‌بندی اتاق بازرگانی ایران نامه نوشت.

در نامه سازمان بازرسی کل کشور در مورخ ۹۸.۷.۱۳ آمده بود که اقدامات اتاق بازرگانی در تشکیل «مرکز رتبه‌بندی اتاق ایران» که منجر به صدور مجوز تحت مؤسسه رتبه‌بندی به ۱۶ شرکت شده است را غیرقانونی و به استناد ماده یک قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری، مصداق کلاهبردای ذیل عنوان مجرمانه «تحصیل مال از طریق فریب مردم به اختیارات واهی و امیدواری به امور غیر واقع» دانسته و از تکرار تجربه فاجعه بار مؤسسات اعتباری غیر مجاز در حوزه نهاد‌های پولی ابراز نگرانی کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار