اقدامات پیشگیرانه از یخ زدگی کنتور آب در مهاباد

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان مهاباد گفت: به منظور جلوگیری از یخ زدگی و آسیب دیدگی کنتور و لوله‌های آب مشترکان اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.

معروفی مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: با توجه به برودت هوا، شهروندان در زمان بروز یخبندان از ریختن آب جوش بر روی کنتور، روشن کردن آتش در حوضچه کنتور و باز گذاشتن شیر آب برای رفع یخ زدگی کنتور و لوله‌های آب جداً خودداری کنند.

او همچنین در خصوص راهکار‌های جلوگیری از یخ زدگی کنتور آب، افزود: عایق نمودن دور کنتور به وسیله پشم شیشه، گونی، تمیز کردن داخل حوضچه کنتور، تهیه خاک اره از نجاریها، ریختن خاک اره در کیسه‌های پلاستیکی و قرار دادان کیسه‌ها در اطراف کنتور، ایجاد فشردگی لازم، بستن درب حوضچه کنتور و عایق بندی لوله‌های آب در فضای باز ساختمان از جمله این راهکارهاست.

معروفی با اشاره به اقداماتی که شهروندان می‌توانند در خصوص پیشگیری از یخ زدگی لوله‌ها و کنتور انجام دهند، اعلام کرد: جلوگیری از ورود و تجمع آب در داخل حوضچه کنتور و نصب دریچه کنتور روی حوضچه فاقد دریچه از دیگر مواردی است که در این فصل باید انجام شود.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان مهاباد از شهروندان خواست در زمان یخ زدگی انشعابات آب مراتب راسریعاً به مرکز ارتباطات مردمی۱۲۲ اعلام کنند، امیدواریم با اطلاع رسانی‌های لازم از سوی رسانه‌ها و رعایت موارد مذکور از سوی شهروندان، شاهد کمترین خسارات و مشکلات در تاسیسات آبرسانی باشیم.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.