تعطیلی پایتخت فیلیپین به دنبال فعال شدن آتشفشان تال

فوران شدید خاکستر آتشفشان تال، شهر مانیل، پایتخت فیلیپین را به تعطیلی کشاند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، باران شدید خاکستر آتشفشان تال امروز شهر مانیل، پایتخت فیلیپین، را به تعطیلی کشاند و زلزله‌شناسان هشدار دادند هر زمان احتمال دارد این آتشفشان فوران کند و بالقوه موجب سونامی خواهد شد.

تال یکی از کوچکترین آتشفشان‌های فعال جهان است و امروز برای دومین روز پیاپی باران خاکستر را از میان دهانه خود که در وسط یک دریاچه واقع است به هوا پرتاب کرد. این آتشفشان در فاصله ۷۰ کیلومتری مانیل قرار دارد. به دنبال این حادثه، هزاران نفر از ساکنان مانیل مجبور به ترک خانه‌های خود شدند.

یک کارشناس زلزله شناسی در خصوص فعال شدن این آتشفشان گفت: «سرعت تشدید فعالیت‌های آتشفشان تال ما را غافلگیر کرده است.» این کارشناس در ادامه افزود: «احتمال فوران خطرناک در هر زمان وجود دارد.»

مقامات فیلیپین هشدار دادند فوران آتشفشان ممکن است سبب ایجاد سونامی در دریاچه دهانه آن شود. تاکنون حدود ۱۶ هزار نفر از ساکنان اطراف آتشفشان تخلیه شده‌اند. گفته می‌شود بارش باران نیز سبب شده خاکستر حاصل از آتشفشان به گل و لعاب تبدیل شود و کار تخلیه افراد را با مشکل روبرو سازد. برق و آب در جزیره‌ای که این آتشفشان در آن واقع شده قطع است و مردم در مانیل با کمبود ماسک روبرو شده‌اند.

شهر ۱۳ میلیون نفری مانیل که همیشه با ترافیک‌های سنگینی روبرو بود امروز بسیار خلوت به نظر می‌رسید، زیرا مردم نمی‌توانستند از خانه‌هایشان بیرون بیایند. همچنین مدارس، دفاتر دولتی، بورس و دیگر مراکز در این شهر تعطیل بود. بنا بر اعلام مقامات، پرواز‌های فرودگاه بین‌المللی این شهر هم که دیروز ۲۴۰ پرواز در آن لغو شده بود از امروز به طور محدود از سر گرفته شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار