برگزاری نشست برلین درباره لیبی با حضور اردوغان، پوتین و کونته

رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد هفته آینده به همراه رئیس‌جمهور روسیه و نخست‌وزیر ایتالیا در نشست برلین در مورد بحران لیبی شرکت خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه امروز اعلام کرد روز ۱۹ ژانویه (۲۹ دی) به همراه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و جوزپه کونته، نخست‌وزیر ایتالیا در نشست برلین در مورد بحران لیبی شرکت خواهد کرد.

امروز ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده نیرو‌های مخالف دولت لیبی در تلاش برای رسیدن به یک آتش‌بس در سفری رسمی وارد مسکو، پایتخت روسیه شد. در همین راستا، هیئتی به نمایندگی از دولت وفاق ملی لیبی به ریاست «فائز السراج» نیز به مسکو سفر کرد.

هفته پیش، پارلمان ترکیه با ۳۲۵ رأی، لایحه اعزام نیروی نظامی به لیبی را تصویب کرد. رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه با این ادعا که لیبی امانت عثمانی‌ها و مصطفی کمال آتاتورک است، به دنبال دخالت در این کشور است.

در حال حاضر درگیری‌های شدید بین نیرو‌های موسوم به «ارتش ملی لیبی» به فرماندهی «خلیفه حفتر» و تیپ‌های دولت وفاق ملی به ریاست «فائز السراج» در جنوب طرابلس در جریان است. آتش‌بسی نیز که دو شب گذشته به درخواست روسیه و ترکیه بین طرفین برقرار شد، دوام نیاورد و دو طرف یکدیگر را به نقض آتش‌بس متهم می‌کنند.

نیرو‌های تحت امر ژنرال حفتر که بخشی از شرق لیبی را تصرف کردند، ۹ ماهی است که تحت حمایت عربستان، امارات و همچنین آمریکا و فرانسه به دنبال کنار زدن دولت وفاق ملی هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار