در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

نظارت بر توزیع مواد غذایی در مناطق سیل‌زده

مشاور معاون بهداشت در امور کاهش خطر و بلایا وزارت بهداشت گفت: در مناطق سیلابی وزارت بهداشت نظارت جدی بر توزیع مواد غذایی دارد.

محمد اسماعیل مطلق مشاور معاون بهداشت در امور کاهش خطر و بلایا وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: به دلیل وقوع سیلاب در استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان مرخصی پرسنل لغو شده و تمام نیرو‌های ستاد در آمادگی کامل به سر می‌برند.
 
او ادامه داد: در مناطق سیل زده یکی از اقدامات مهم وزارت بهداشت شناسایی مادران باردار و گروه‌های پر خطر به خصوص در مناطق صعب العبور است و کار‌های پیشگیرانه برای بروز و شیوع هر نوع بیماری انجام گرفته است.

مطلق بیان کرد: شهرستان‌های چابهار، کنارک، سرباز و دیگر مناطق استان سیستان و بلوچستان که تحت تاثیر سیل قرار گرفته‌اند جمعیتی بالغ بر ۲۵۰ هزار و ۷۷۱ نفر برخوردار هستند و توزیع کلر یک درصد، توزیع آهک، آموزش خانوار‌ها در زمینه استفاده از آب سالم و نظارت تیم‌های عملیاتی بهداشت محیط در محل اسکان موقت افراد سیل زده از حمله اقدامات وزارت بهداشت در مناطق سیلابی محسوب می‌شود.

اعزام سه مادر باردار  با بالگرد به مراکز درمانی

  مشاور معاون بهداشت در امور کاهش خطر و بلایا وزارت بهداشت ادامه داد: وزارت بهداشت نظارت جدی بر توزیع مواد غذایی به وسیله ادارات و سازمان‌های خیریه در منطقه چابهار پس از وقوع سیل دارد.

او تاکید کرد: پس از وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان ۳ مادر باردار با بالگرد به بیمارستان منتقل شده‌اند و به طور کلی ۲۳ نفر از مادران باردار جانشان به وسیله نیرو‌های امدادی نجات پیدا کرده است.

مطلق گفت: پس از وقوع سیل اسکان مادران باردار و گروه‌های پر خطر انجام گرفته است و تمام مراکز درمانی شهرستان‌های تحت تاثیر سیلاب به لوازمی مانند سِت زایمان جهت انجام زایمان ایمن مجهز شده‌اند.

 مشاور معاون بهداشت در امور کاهش خطر و بلایا وزارت بهداشت گفت: مواد دارویی، تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی جهت زایمان در مناطق سیلابی بررسی و هیچ کمبودی در این خصوص وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اقدامات وزارت بهداشت در جهت آمادگی در برابر کاهش خطر و بلایا
او یادآوری کرد: توزیع دارو‌های بیماران در مناطق تحت تاثیر سیلاب، آموزش خانوار‌ها در زمینه بیماری‌های گوارشی، اسهال، عارضه‌های تنفسی، گزش حیوانات از جمله دیگر اقدامات وزارت بهداشت برای مقابله با بحران سیل در مناطق مختلف سیستان و بلوچستان است.
 
مطلق افزود: یکی از اقدامات وزارت بهداشت در مناطق سیل زده توزیع داروی متادون در بین بیماران است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار