فعال بودن ۸۷ درصد بنگاه‌های اقتصادی گیلان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور در لوشان گفت: ۱۳ هزار و ۳۰۰ بنگاه از حدود ۱۵ هزار و ۳۰۰ بنگاه اقتصادی گیلان فعال است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، بابک دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور امروز در بازدید از یک واحد صنعتی در شهرک صنعتی لوشان گفت: حدود ۸۷ درصد بنگاه‌های اقتصادی استان گیلان فعال است.
او افزود: حدود ۲ هزار بنگاه اقتصادی گیلان راکد و تعطیل است که تا چهارشنبه هفته کنونی در بازدید‌ها مشکلات شان بررسی می‌شود.
دین پرست گفت: در سفر ۳ روزه به گیلان و بنگاه‌های اقتصادی منتخب ۱۶ بازدید و مشکلات شان آن‌ها بررسی می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور افزود: در این سفر موضوعات مهم نظیر آزاد سازی حریم سواحل دریای خزر، احیای تالاب انزلی، بازدید از چند طرح آبزی پروری، ساماندهی زباله در دستور کار قرار دارد.

بابک دین پرست تصریح کرد: در جلسه ویژه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که چهارشنبه هفته کنونی برگزار می‌شود مشکلات واحد‌های تولیدی بررسی می‌شود.

وی گفت: شهرستان رودبار هم بر اساس آخرین آمار‌ها ۳۹۰ بنگاه اقتصادی دارد که ۹۰ واحد آن با ظرفیتی کمتر از ظرفیت نسبی فعال و ۲۵۰ واحد غیرفعال است که در خصوص آن‌ها تصمیم گیری خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور شرکت تولید ام دی اف لوشان را واحد بسیار خوبی دانست و افزود: این واحد ظرفیت به اشتغالزایی ۱۰۰ نفر دارد، اما به دلیل مشکلات سرمایه در گردش در حال حاضر با حدود ۳۰ نفر فعال است.

بابک دین پرست افزود: قرار است با همکاری مسئولان بانک ملی که مدیریت شرکت تولید ام دی اف برعهده دارد در اولین فرصت این واحد را به یک سرمایه گذار توانمند واگذار کنیم.

وی گفت: وزارت کشور اگرچه در خصوص واحد‌های تولیدی مسئولیت مستقیمی ندارد، اما به عنوان یک وزارتخانه حاکمیتی ارتباط بسیار خوبی که بین وزارتخانه‌های کشور به ویژه صنعت، معدن و تجارت دارد و وزیر کشور هم ۷ ماموریت مهم به فرمانداران ابلاغ کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور تصریح کرد: در این راستا آمار واحد‌های نیمه تمام، غیر فعال، فعال و آن‌هایی که با ظرفیت کمتری فعالیت می‌کند و یا واحد‌های که را شبکه بانکی تملک کرده در اختیار وزارت کشور است و همه ۴۳۱ فرماندار کشور وظیفه دارند که از تولید صیانت کنند.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.