توجه به کار آفرینی فرصتی مناسب برای توسعه اشتغالزایی

مشاور و رئیس دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : کارآفرینان به عنوان موتور حرکت توسعه اقتصادی و عامل اصلی ایجادخلاقیت و نو آوری محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،عبدی مشاور و رئیس دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه فراهم ساختن تمام امکانات و ایجاد بستر مناسب برای جذب و رشد فعالیت کارآفرینان از مهمترین راهکار‌ها در راستای پیشرفت در حوزه کارآفرینی و اشتغال دانشگاه است.

او گفت : راه اندازی شرکت‌های دانش بنیان و برون سپاری خدمات در بخش‌های مختلف بهداشتی و درمانی از اقدامات انجام شده در راستای افزایش اشتغال و کارآفرینی در دانشگاه است.

عبدی افزود : برگزاری جلسات کارگروه کارآفرینی بصورت منظم و فشرده، جهت برنامه ریزی و بررسی اقدامات انجام شده در این خصوص در واحد‌های زیر مجموعه باید ادامه یابد.

غلامحسین پور مدیر توسعه سازمان وتحول اداری دانشگاه علوم پزشکی گفت : دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در بحث کارآفرینی واشتغالزایی پیشرفت قابل توجهی داشته است.

او گفت : فعال سازی بخش خصوصی یکی از اهداف دانشگاه در راستای افزایش اشتغال است وپروژه‌های عملیاتی و کاربردی در دانشگاه باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

غلامحسین پور افزود : واحد‌های کارآفرینی در هریک از واحد ها‌ی مراکز و شبکه‌ها ایجاد شده و با ارائه شرح وظایف و مشخص نمودن فعالیت‌های آن‌ها در راستای اشتغالزایی و کارآفرینی در دانشگاه اقدامات موثر تری انجام خواهد شد.

کبودی مدیر بهره وری، خلاقیت و نوآوری دانشگاه علوم پزشکی گفت : باید با تشکیل کمیته‌ها و ستاد‌هایی بر اساس سند توسعه اشتغال، برنامه ریزی لازم در جهت افزایش بهره وری و افزایش کارآفرینی در دانشگاه صورت گیرد.

او گفت : در هر یک از شبکه‌ها و واحد‌های تابعه دانشگاه یک نیرو به عنوان رابط کارآفرینی معرفی شده است و باید با بهره گیری از نیرو‌های کارآمد و رابطین کارآفرینی دانشگاه و با تعیین شرح وظایف برای آن‌ها در مسیر رشد و توسعه کارآفرینی و اشتغال زایی محکم‌تر گام برداریم.

رشیدی مسئول دفترکارآفرینی واشتغال دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : مرکز کارآفرینی دانشگاه در بحث اشتغالزایی فعالیت موثری داشته و امسال حدود ۱۷۳ درصد اهداف دانشگاه در این زمینه محقق شده است.

او گفت : بخش خصوصی مکمل بخش دولتی است ونقش بسزایی در کاهش بیکاری دارد و با برگزاری جلسه‌های متعدد زمینه افزایش فعالیت این بخش در دانشگاه فراهم شده است.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار