آناتولی: افزایش حضور نظامیان آمریکایی در سوریه

آمریکا در مناطق نفتی سوریه تحت اشغال «پ ک ک» و «ی پ گ»، سلاح و تجهیزات نظامی ارسال کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری آناتولی، آمریکا تعداد نیرو‌های نظامی خود را در شمال شرق سوریه و در مناطق نفتی این کشور افزایش داد.

کاروان نظامی آمریکا دیشب با ۱۲۰ تریلی حامل سلاح و مهمات از در مرزی الولید عراق به سوریه، وارد سوریه شد و به سوی حسکه و دیرالزور حرکت کرد. در این کاروان نظامی، چهار دستگاه خودروی زرهی، ۵۰ دستگاه وانت کشنده، تعداد زیادی تانکر سوخت و تریلی با چادر مشاهده شدند.

آمریکا بعد از عملیات نظامی ترکیه در شمال شرق فرات و مابین راس العین و تل ابیض، صد‌ها دستگاه تریلی حامل سلاح و مهمات را به منطقه ارسال کرد. آمریکا در مناطق نفتی سوریه تحت اشغال «پ ک ک» و «ی پ گ»، سلاح و تجهیزات نظامی ارسال کرده است.

نیرو‌های نظامی آمریکا در حسکه، رقه، دیرالزور تحت اشغال «پ ک ک» و «ی پ گ» یازده پایگاه و ایستگاه نظامی و اطلاعاتی مستقر کرده است. فرماندهان آمریکایی در ۱۵ اکتبر ۲۰۱۹ در نشست روسای عشایر منطقه تاکید کردند: نیرو‌های آمریکایی از این مناطق خارج نخواهند شد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در ۲۳ اکتبر ۲۰۱۹ میلادی اعلام کرد: منابع نفتی سوریه در مناطق شرق این کشور را تحت کنترل خود گرفته است و نیرو‌های نظامی آمریکا در این مناطق به حضور خود ادامه خواهند داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار