هشدار النجباء به آمریکایی‌ها در صورت خارج نشدن از عراق

معاون دبیر کل النجباء عراق گفت تمامی گروه‌های مقاومت خواهان پایان حضور نیرو‌های بیگانه در عراق هستند و اگر آمریکایی‌ها از عراق خارج نشوند با آن‌ها درگیر خواهند شد.

نصر الشمری، معاون دبیر کل النجباء عراقبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از المیادین، نصر الشمری، معاون دبیر کل النجباء عراق اعلام کرد تمامی گروه‌های مقاومت عراق یکصدا خواهان پایان یافتن حضور نیرو‌های بیگانه در عراق هستند و اگر آمریکایی‌ها از عراق خارج نشوند نیرو‌های مقاومت با آن‌ها درگیر خواهند شد.

نصر الشمری افزود: «عراق نمی‌پذیرد که تحت حاکمیت هیچ کشوری باشد. اگر واشنگتن از اجرای مصوبه پارلمان عراق در خصوص خروج نیرو‌های بیگانه از کشور سر باز زند، این اقدام اشاره‌ای برای به راه افتادن عملیات مقاومت خواهد بود.»

نیروهای بسیج مردمی عراق، الحشد الشعبی نیز بار دیگر بر حمایت خود از تصمیم پارلمان و نخست‌وزیر این کشور برای اخراج نیرو‌های بیگانه از خاک عراق تاکید کردند.

معاون دبیر کل النجباء گفت: «در این صورت نیرو‌های مقاومت این آمادگی را خواهند داشت که با نیرو‌های اشغالگر آمریکایی مقابله کنند.»


بیشتر بخوانید: شومر: اقدامات ترامپ آمریکا را با خطر بزرگی مواجه کرده است

نشست مقتدی صدر و روسای الحشد الشعبی درباره اخراج نظامیان آمریکایی


محمد الغبان، رئیس فراکسیون الفتح در پارلمان عراق خواستار اتخاذ تدابیری از سوی دولت این کشور برای پایان دادن به حضور نیرو‌های بیگانه در عراق شد.

الغبان افزود هرگونه تلاش نیرو‌های تروریست آمریکایی برای خودداری از اجرای این تصمیم، منجر به مخالفت‌های مردمی و درگیری‌های نظامی خواهد شد.

این در حالی است که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا با نادیده گرفتن رای پارلمان عراق مبنی بر اخراج نیرو‌های بیگانه از خاک این کشور، مدعی شد: «اما من شاید پنجاه تماس تلفنی از عراقی‌های مختلف داشتم. آن‌ها به صورت علنی نمی‌گفتند، اما به صورت محرمانه می‌گفتند که همه آن‌ها از حضور آمریکا در این کشور استقبال می‌کنند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۰۹ ۲۴ دی ۱۳۹۸
می توانند بسادگی و حتی یک نفر کشته و جنگ از منطقه خارج شوند و یا به مبارزه ای بی امان فکر کنند که هرگز از آن خلاصی نخواهند یافت اما نه تنها هیئت حاکمه ایالات متحده آمریکا از احمق های درجه یک هستند بلکه فاقد هیچگونه منطق بشری و فاقد عقل صحیح و سالم هستند.......این جماعت تا جهان را به خاکستر تبدیل نکنند از الاغ لجاجت و عناد پیاده نخواهند شد آخر هم باعث جنگی گسترده و عظیم خواهند شد..............
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۲۴ دی ۱۳۹۸
لابد به مسعود بارزانی و کردهای عراق تماس گرفته ؟مرگ بر امریکا
آخرین اخبار