با موافقت نمایندگان مجلس؛

منطقه آزاد تجاری چابهار ۶۷ هزار هکتار وسیع‌تر می‌شود

نمایندگان مجلس با توسعه مناطق تجاری چابهار به میزان ۶۷ هزار هکتار موافقت کردند.

منطقه آزاد تجاری چابهار ۶۷ هزار هکتار وسیع‌تر می‌شودبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز پارلمان و در جریان بررسی لایحه توسعه محدوده منطقه آزاد تجاری چابهار با کلیات این لایحه موافقت کردند.

سید حسن حسینی شاهرودی سخنگوی کمیسیون اقتصادی در تشریح لایحه مذکور گفت: لایحه توسعه محدوده منطقه آزاد تجاری چابهار که به کمیسیون ارجاع داده شده بود مورد بحث و بررسی قرار گرفته که نهایتا با اتفاق نظر آرا به تصویب رسید.

سید علی ادیانی نیز با موافقت این لایحه اظهار کرد: تقویت منطقه آزاد چابهار این منطقه را دروازه‌ای برای توسعه کشور و استان سیستان و بلوچستان تبدیل خواهد کرد.

ادیانی افزود: در حال حاضر کشور پاکستان با توسعه بنادر خود پیشرفت قابل توجهی داشته بنابراین مطنقه آزاد چابهار یکی از مناطق کلیدی کشور بود که الان به عنوان دروازه تجاری اقتصادی یاد می‌شود.

همچنین علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مخالفت با این لایحه گفت: افزایش مناطق آزاد تجاری در کشور باعث افزایش قاچاق کالا می‌شود پس چرا ما باید مسیری را برای قاچاق بیشتر کالا فراهم کنیم.

براساس این گزارش نمایندگان با ماده واحده این لایحه با ۱۵۵ رأی موافق، ۱۸ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۹ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس ماده واحده این لایحه؛ محدوده‌ای به مساحت ۶۷۸۷۱ هکتار به شرح نقشه پیوست به محدوده منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار الحاق می‌شود.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار