۲۱ واحد تولیدی در بخش کشاورزی بوشهر به بهره برداری رسید

۲۱ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی در ۹ ماه امسال در استان بوشهر به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در ۹ ماه امسال، ۲۱ واحد تولیدی صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی با سرمایه گذاری بیش از  ۴۷۹ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده و برای ۲۱۰ نفر در این واحدها شغل ایجاد شده است.

مصطفی قلی پور افزود: ظرفیت اسمی این واحد‌های تولیدی ۳۶ هزار و ۸۰۰ تن است که قابلیت جذب ۴۲ هزار و ۹۴۰ تن ماده خام کشاورزی را دارند.

او ادامه داد: واحد‌های به بهره برداری رسیده در زمینه صنایع تبدیلی باغی به ویژه سردخانه نگهداری خرما، محصولات زراعی، دام ، طیور و شیلات است که براساس نیاز استان به تولید رسیده اند.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: این سازمان، آماده پذیرش درخواست‌های متقاضیان در زمینه سرمایه گذاری در زمینه صنایع اولویت دار است و با وجود مشکلات موجود با تمام توان در این راه گام خواهد برداشت.

قلی پور، مشکلات ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی را در استان، نابسامانی بازار‌های هدف با توجه به تحریم‌های اقتصادی، کمبود کانتینر‌های یخچالدار برای صادرات و حمل و نقل محصولات شیلاتی، نوسان قیمت ارز و بالا بودن نرخ سود تسهیلات بانکی اختصاصی به این گونه صنایع عنوان کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.