هاشمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

امروز تقابل ایران و آمریکا، جنگ حق و باطل است

عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت گفت: براساس وعده هایی که قرآن کریم داده ما مکتب حق هستیم که در این راه باید از جان و مال خود بگذریم.

امروز تقابل آمریکا و ایران تقابل حق و باطل استمحمد هاشمی رفسنجانی عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌و‌گو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به شهادت سردار سپهبد پاسدار شهید قاسم سلیمانی گفت: در همان زمان پیروزی انقلاب اسلامی که امام خمینی (ره) هنوز در پاریس  به سر می‌بردند، مجله لکس پرس عکس ایشان را روی جلد خود منتشر کرد و زیر آن این جمله را نوشت : «مردی که جهان را تکان داد».

او ادامه داد: در مقاله آن مجله آمده بود که امام خمینی (ره) مسیر تاریخ را عوض کرد و بعد اشاره کرده بود به این مطلب که دنیا امروز جهان دو قطبی شرق و غرب و یا سرمایه داری و کمونیست است، اما امام طرفدار مکتبی به نام اسلام و تشیع است که نه با مکتب سرمایه داری و نه با کاپیتالیسم می‌سازد و نه با کمونیست، بلکه امام راه سومی را مطرح کردند.

هاشمی رفسنجانی افزود: در سال ۱۹۹۱  یا ۱۹۹۰ هانتینگتون نظریه پرداز اجتماعی آمریکایی کتابی را نوشت به عنوان جنگ تمدن ها یا clash of civilization که در آن نوشته بود با توجه به اینکه ایران محور تمدن اسلامی شده، جنگی هم که بین آمریکا و ایران وجود دارد در اصل جنگ مذهبی است و آمریکا به نمایندگی از غرب در آن حضور دارد. امروز هم دیگر شفاف شده که این جنگ در اصل بین تمدن اسلامی و تمدن یهودی است  و آنها به گفته خودشان در تلاش هستند تا ابتدا  تمدن اسلامی یا ایران را از بین ببرند و در نهایت  بتوانند به اهداف خودشان در خاورمیانه یا خلیج فارس و در بین کشورهای اسلامی برسند.


بیشتر بخوانید: هرجا که از خاکش ضد کشورمان استفاده شود با خاک یکسان خواهد شد


عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ده سال  بعد هانگتینتون مجددا در مقاله ای نوشت که برداشت من  راجع به اسلام اشتباه بود، زیرا اسلام و تشیع را نمی‌شود از میان برداشت، زیرا تشیع با دو بال سرخ و سبز یعنی انتظار و عاشورا در حال پرواز در افق‌های بسیار بالاست که تیرهای ما به آن نمی‌رسد.

او خاطر نشان کرد:  شهید سلیمانی یک نمونه از مکتب اهل بیت است، زیرا  از یک طرف در جهان اسلام به عنوان یک نیروی نجات بخش  معرفی شد تا مسلمانان را از یوق آمریکا و اسرائیل نجات دهد و امنیت را برای ما فراهم آورد و از طرف  دیگر هم خار چشم مستکبران باشد؛ زیرا الان در اظهارات پمپئو ، ترامپ و رسانه های غربی می‌بینید که آنها چه ترسیمی از شهید سلیمانی داشتند و چقدر از ایشان واهمه داشتند که حتی شهادت او را نیز جشن می‌گیرند.

هاشمی رفسنجانی ادامه داد: تمام این اتفاقات نیز در اصل بخاطر تقابل دو مکتب است و آمریکا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با ما مشکل داشته و حال نیز طبیعی است که به اینجا رسیده باشد؛ اما براساس وعده هایی که قرآن کریم داده ما مکتب حق هستیم که در این راه باید از جان و مال خود بگذریم، اما قرآن ما را به صبر دعوت می‌کند و می‌گوید که یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ اسْتَعِینُواْ بِالصَّبْرِ وَالصَّلاَةِ إِنَّ اللّهَ مَعَ الصَّابِرِینَ .

فعال سیاسی با اشاره به حضور مردم گفت: البته حضور مردم  نشان داد که چگونه از یک خدمتگزار و مسلمان واقعی و مکتبی تشکر می‌کنند و نسبت به نظام و شخصیت‌هایی که در خدمت مردم هستند قدر شناس بوده و قدر آنها را می‌دانند.

او در پایان خاطر نشان کرد: حاج قاسم یک جوان روستایی بود که سواد حوزوی نیز نداشت، بلکه یک فرزند مکتبی بود؛ اما شما دیدید که خدا چه عزتی به او داد و چگونه او را در دل نه تنها مردم ایران بلکه دیگر کشورها نظیر عراق و یمن جا داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار