
به گزارش گروه بینالملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز با انتشار گزارشی مدعی شده است هواپیمای اوکراینی که صبح چهارشنبه در اطراف تهران، پایتخت ایران سقوط کرد، ۳۰ ثانیه پیش از اصابت موشک، ارسال سیگنال را متوقف کرده بود.
تحلیل نیویورک تایمز از اطلاعات مسیر پرواز و فیلم منتشر شده از حمله موشکی مشخص کرد که این هواپیما بین ۲۰ تا ۳۰ ثانیه قبل از برخورد موشک ارسال سیگنال را متوقف کرده بود.
به گفته "ایان پچنیک" Ian Petchenik سخنگوی شرکت «فلایت رادار ۲۴» که سیگنالهای مخابره شده از پروازها در سراسر جهان را ردیابی میکند، هواپیماهای غیرنظامی با سیگنالها (امواج) رادیویی شناسایی میشود که پیوسته از دستگاهی به نام «ترانسپوندر» در داخل هواپیما فرستاده میشود.
در بخشی از این گزارش آمده است: سیستم Tor یک سامانه پرتاب موشک متحرک با قابلیت حمل هشت موشک است که روی یک وسیله نقلیه یا کامیون حمل میشود. این وسایل نقلیه میتوانند بدون تکیه بر سایر زیرساختهای پدافند هوایی کار کنند. این سامانهها به راداری برای شناسایی اهداف و همچنین سامانه پرتاب مجهز هستند. موشکهای کوتاه تا میان برد {سامانه تور} را مهندسان شوروی در دهه ۱۹۷۰ میلادی و به عنوان یک سلاح باصطلاح رده پایینِ پدافند هوایی تولید کردند.
روسیه سیستمهای Tor را در سال ۲۰۰۵ به عنوان بخشی از معامله تسلیحاتی ۱ میلیارد دلاری و به رغم اعتراض دیپلماتهای آمریکایی به ایران فروخت. این سیستم همچنین به بیش از دهها کشور دیگر فروخته شده است.
جان کاکس، مسئول تحقیقات سوانح هوایی، خلبان سابق و مدیر عامل شرکت "سیستم عاملهای ایمنی" Safety Operating Systems میگوید نرم افزار سامانه تور به رادار، شناسایی تصویری هواپیما و همچنین شناسایی سیگنالهای ترنسپوندر متکی است. به گفته او، در صورت فقدان یا دقیق نبودن امواج ارسالی از هواپیما برای شناسایی آن، سامانه تور آن را یک تهدید اعلام خواهد کرد. از اینجا به بعد، مسیر پروازی موشک با استفاده از رادار مشخص میشود و زمانیکه موشک «به مجاورت هدف میرسد، منفجر میشود» و ترکشهای مرگباری از آن پخش میشود. معمولاً موشک دومی نیز بلافاصله بعد از موشک نخست شلیک میشود.
در این زمان بود که هواپیما که شعله ور شده بود، به سمت پایین حرکت و سقوط میکند.
انتهای پیام/
به نظرم اوپراتور از شدت استرس دستور رسیده مبنی بر شلیک موشک کروز تصمیم به شلیک گرفته که متاسفانه منجر به فاجعه شده که اگر هرکدوم از ما جای اون بودیم ممکن بود همین تصمیم رو بگیریم. چون شرایط سرعت و ارتفاع هواپیما در اون لحظه شباهت زیاری به موشک کروز داشته....
غرامت می شود البته یک هفته پیش این هواپیما به اسرائیل رفته بود
و درآنجا تجهیزات جاسوسی روی آن تجهیز شده بود
اگر آری پس سپاه نقشی نداره و خود سپاه باید این رو اعلام کنه که جو روانی علیه سپاه قرار نگیره
اگر نه پس معلوم کنید مقصر کی بوده
لطفا عنوان Ukraine Plane Shot Down Because of Human Error, Iran Says: Live Updates را جستجو کنید و در انتهای مقاله به قسمت ?How does the missile system work مراجعه کنید.
هواپیمای مسافربری مالزی چرا به یکباره در آسمان وسط اقیانوس گم شد؟
اون هواپیما هم ساخت شرکت بوئینگ بود
حوادث بوئینگ سریالیه ، تمومی نداره .
ومکرو ومکرواله والله خیر ماکرین
چرا در ان ساعت دوهواپینای بوینگ در اسراییل ویکی در ایران دچار اتش سوزی می شود
چرا هواپیما بویینگ در اسراییل قبل از پرواز دچار نقص فنی می شه
ولی خلبان بوینگ در ایران اصرار به پرواز در ان شرایط را داشته .وپس از شش دقیقه چرخش می کنه ودچار اتش سوزی می شه
ارتباط این دو هواپیما که سازنده اش امریما واسراییل است چیست
چایا همزمان هر دو هواپیما بر اثر نقص فنی دچار اتش سوزی شده ولی به یکی اجازه پرواز دادن ودیگری دراسمان دچار نقضفنی شده وچون گزارش شلیک موشک کروز شده براثر انفجار نقص فنی چرخش به راست کرده .و در صفحه رادار به جای هواپیما. موشک تشخیص داده شده
منظر ترامپ از۵۲نقطه قبل از اطلاع داشتن ازiحمله سپاه به عین الاسد ایا روز پنچم بعد ازشهادت سردار عزیزمان این نبوده که روز پنجم دو نقطه در جهان یک هواپیما در اسراییل ویک هواپیما در ایران دچار نقص فنی بشه .وعلاوه بر شهادت انسان های داخل هواپیما دونقطه حساس در ایران وفلسطین یا لبنان یا عراق من فجر بشه
ولی بعد از حمله سپاه به یک هواپیما اجازه پرواز داده می شه وبه دیگری در اسراییل درهمان زمان اجاز ه داده نمی شه .
وخاموش می شه
ومکرو مکرا کبارا
ممنون از یادآوریتون.