آغاز گفت‌وگو‌ها بین عوامل امنیتی درگیر در سودان

منابع خبری از آغاز گفت‌وگو‌ها بین دو طرف درگیر در سودان پس از تیراندازی‌های گسترده در اطراف مقر سازمان اطلاعات این کشور خبر دادند.

تظاهرات سودانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از العربیه، در حالی که خبر‌هایی از تیراندازی‌های گسترده در برابر مقر سازمان اطلاعات سودان شنیده، و اخبار حاکی از اختلاف بین نیرو‌های امنیتی در این کشور بود، منابع سودانی از آغاز دور جدید از گفت‌وگو‌ها بین هیئتی از سازمان اطلاعات سودان و نماینده معترضان دادند، که  تا حصول نتیجه‌ای واحد همچنان ادامه پیدا خواهد کرد.

شبکه‌های عربی ظهر روز سه‌شنبه، از تیراندازی میان نیرو‌های پلیس نظامی و دستگاه اطلاعات در خارطوم خبر دادند.

بنابر گزارش‌ها، حجم تیراندازی‌ها به حدی بوده که برای مقابله با نظامیان مسلح، نیرو‌های کمکی اعزام شده است. ظاهرا، یکی از یگان‌های عملیاتی که نسبت به حقوق و مزایای خود معترض بوده، این درگیری مسلحانه را آغاز کرده است.

سودان پس از سال‌ها دست‌و‌پنچه نرم کردن با مشکلات متعدد اقتصادی، سرانجام توانستند، عمر‌البشیر را از حکومت کنار بزنند، سودانی‌ها همچنان نگرانند تا مبادا دیکتاتور دیگری در این کشور قدرت را بدست بگیرد.

گفتنی است، ارتشی‌هایی که رابطه خوبی هم با عربستان دارند اکنون در سودان قدرت را در دست دارند و مردم این کشور از این بابت ناراحتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار