زنگ خطر بیماری های قلبی/سن سکته قلبی به سنین جوانی رسیده

یک متخصص قلب و عروق گفت: امروزه بیماری‌های قلبی و عروقی به یک بحران تبدیل شده است.

بیماری های قلبیبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، پروفسور معصومعلی معصومی، امروز (۲۴ دی) در مجمع سلامت شهرستان کرمانشاه، با بیان اینکه ۴۵ درصد جامعه در معرض بیماری‌های قلبی و عروقی هستند، گفت: باید در مراکز بهداشتی مرکز مقابله با بیماری‌های قلبی و عروقی راه اندازی شود.

او ادامه داد: طبق قانون اگر یک موضوع ۱۰ درصد جامعه را تحت تاثیر قرار دهد شرایط بحرانی می‌شود و اکنون بیماری‌های قلبی و عروقی در جامعه به یک بحران تبدیل شده استهم اکنون سن سکته قلبی به سنین جوانی رسیده که این موضوع می‌طلبد برای مقابله با این بحران چاره اندیشی شود.

او سپس بیماری‌های قلبی و عروقی را به سه دسته بیماری‌های مادرزادی، رماتیسمی و کرونری (بیماری‌های انسدادی رگ‌های قلب) تقسیم بندی کرد و افزود: بیماری‌های مادرزادی اجتناب ناپذیر است، اما میزان بیماری‌های رماتیسمی با درمان گلودرد‌های دوران کودکی تقریبا ریشه کن شده است مشکل اصلی در ارتباط با بیماری‌های قلبی و عروقی به بیماری‌های کرونری مربوط می‌شود که با سبک زندگی افراد ارتباط مستقیم دارد.

او با هشدار در مورد مصرف زیاد شیرینی ها، از مردم خواست مصرف این نوع خوراکی‌ها را کاهش دهندهمچنین توصیه می‌شود خانواده به هیچ عنوان روغن جامد مصرف نکنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با ابرازنگرانی از گرایش جامعه به گیاه درمانی، در مورد خطرات این روش هشدار داد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.