جهرمی:

دولت برای رفع مشکلات مردم سیلزده نیکشهر اعتبارات ویژه‌ای اختصاص می‌دهد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دولت برای رفع مشکلات مردم سیلزده نیکشهر و بویژه بخش بنت اعتبارات ویژه‌ای اختصاص می‌دهد تا بخشی از زیرساخت‌های تخریب شده و خسارت‌های فراوان جبران شود.

دولت برای رفع مشکلات مردم سیلزده نیکشهر اعتبارات ویژه‌ای اختصاص می‌دهدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمدجواد آذری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  با حضور در بخش بنت نیکشهر در جمع مردم سیلزده این بخش اظهار داشت: کمک به آسیب دیدگان سیل از اولویت‌های دولت است و هر چه در توان مسوولان اجرایی محلی، استانی و کشوری است دریغ نکنند و وارد میدان شوند.

او  افزود: بخش بنت خسارت زیادی در بارندگی‌ها دیده بطوریکه سیل بندها، واحد‌های مسکونی، زیرساخت‌ها و راه‌های مواصلاتی تخریب شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از سیل بند محله کشکور شهر بنت بازدید و با مردم آسیب دیده شهر بنت، محله آسیب دیده حسین آباد و سپس روستای سی زده دستگرد بازدید کرد و قول اقدامات لازم برای پیگیری مشکلات را داد که در اسرع وقت اعتباری جهت رفع مشکلات بخش بنت مدنظر خواهد بود.

او ادامه داد: امیدواریم با این حضور بخشی از مشکلات مردم مرتفع شود و بتوانم خدمت کوچکی برای مردم محروم این منطقه کرده باشیم.

فرماندار نیکشهر نیز اظهار داشت: در بارندگی‌های ۲۰۰ میلی‌متری اخیر به زیرساخت‌های این شهرستان آسیب جدی وارد شده است.

ضیاالحق هاشمزهی گفت: سیلاب علاوه بر قطع راه، برق و تلفن روستا‌های نیکشهر سبب از بین رفتن کشاورزی، تلف شدن دامها، تخریب خانه‌های روستاییان در بیش از ۳۰۰ روستا شد.

وی بیان کرد: پل بلپیر و پل رودخانه گنگ در محدوده روستای هیتان جاده نیکشهر به بنت تخریب و راه‌های مواصلاتی ۹۰ درصد روستا‌ها به مرکز این شهرستان قطع شده است.

فرماندار نیکشهر بر جبران خسارت میلیاردی سیلاب در شهرستان تاکید کرد و خواستار تخصیص اعتبارات ویژه برای رفع مشکلات مردم شد.

او  بر تخصیص ماشین آلات جدید و سنگین راه‌سازی به اداره راه و شهرسازی نیکشهر و اسپکه تاکید کرد و افزود: با چند گریدر و لودر و بولدزر کهنه و فرسوده نمی‌توان بازگشایی و تسطیح راه‌ها را انجام داد.

هاشمزهی ادامه داد: راه ارتباطی، برق و تلفن مردم حوزه توتان و محمدان بخش بنت، سفیدکوه و برخی از نقاط دیگر شهرستان نیکشهر قطع است و بازگشایی راه‌های ارتباطی مهمترین دغدغه مردم این منطقه است.

او تصریح کرد: نیاز شدید مردم این منطقه به کمک‌های مردمی و دولتی است، ولی باید ماشین آلات سنگین برای بازگشایی راه‌های تخریب شده ارسال شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که صبح امروز به منظور بازدید از مناطق سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان وارد فرودگاه کنارک شده بود، از مناطق سیل زده نیکشهر بویژه بخش بنت و روستا‌های این منطقه بازدید و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات مردم سیلزده قرار گرفت.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار