کاهش شدید سفارش ساخت هواپیماهای شرکت بوئینگ

شرکت بوئینگ از کاهش دریافت سفارش برای ساخت و تولید هواپیما‌های مسافربری در سال گذشته میلادی خبر داد.

شرکت هواپیماسازی بوئینگ به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات شرکت هواپیماسازی بوئینگ از کاهش دریافت سفارش برای ساخت و تولید هواپیما‌های مسافربری در سال گذشته میلادی خبر داده و اعلام کردند ادامه بحران هواپیما‌های ۷۳۷ مکس نیز به این کاهش کمک کرده است.

مسئولان شرکت بوئینگ از لغو ۸۷ مورد سفارش ساخت هواپیما خبر داده اند.


بیشتر بخوانید: مدیرکل بوئینگ استعفا کرد

اطلاع قبلی بوئینگ از نقص فنی سری هواپیمای ۷۳۷ مکس


کاهش شدید دریافت سفارشات خارجی برای ساخت هواپیما‌های بوئینگ عمدتا از حوادث مرگبار سقوط هواپیما‌های مکس ناشی می‌شود که از ماه مارس سال گذشته میلادی تاکنون زمین گیر شده اند.

۲۹ اکتبر ۲۰۱۸ یک فروند هواپیمای ۷۳۷ مکس ۸ متعلق به شرکت لاین‌ایر در دریای جاوه اندونزی سقوط کرد. تمامی ۱۸۹ سرنشین این هواپیما در این حادثه جان باختند.

۱۰ مارس ۲۰۱۹ دومین هواپیمای ۷۳۷ مکس ۸ متعلق به خطوط هوایی اتیوپی دقایقی پس از پرواز از آدیس‌آبابا، پایتخت اتیوپی دچار سانحه شد و تمامی ۱۵۷ سرنشین آن جان باختند. 

پس از دو حادثه‌ اندونزی و اتیوپی، تعدادی از شرکت‌ها و کشور‌های استفاده‌کننده از این هواپیما هم پرواز آن را ممنوع کردند. ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هم در پی اعتراضات گسترده و تحت فشار کنگره، دستور تعلیق کلیه پرواز‌های این مدل از بوئینگ را تا زمان روشن‌شدن دلیل حوادث در آمریکا صادر کرد.

به دنبال این حوادث و فرود اضطراری چند فروند هواپیمای بوئینگ، این شرکت آمریکایی اعلام کرد در پی بررسی‌های صورت گرفته در سراسر جهان، پرواز نزدیک به ۵۰ هواپیما از نوع «۷۳۷ ان جی» به دلیل ترک خوردگی در بدنه‌شان متوقف شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۳ ۲۵ دی ۱۳۹۸
اين بويينگ لعنتي بايد تعطيل بشه
آخرین اخبار