«حاج بابا» برای کودکان و نوجوانان از ضرب المثل‌های کهن قصه می‌گوید

کتاب «قصه‌های حاج بابا»، با رویکرد تربیتی و اخلاقی از ضرب المثل‌های کهن و بومی در حوزه هنری زنجان چاپ و منتشر شد.

«حاج بابا» برای کودکان و نوجوانان از ضرب المثل‌های کهن قصه می‌گویدبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،مهدی خدایی مسئول واحد هنر‌های تجسمی حوزه هنری زنجان گفت: کتاب «قصه‌های حاج بابا» دربردارنده دو ضرب‌المثل رایج از ضرب‌المثل‌های کهن و بومی استان است که به زبان آذری در قالب داستان برای گروه سنی کودک و نوجوان تصویرسازی شده است.

خدایی ادامه داد: در کتاب «قصه‌های حاج بابا» دو ضرب‌المثل «ایش قالسا، اوستونه قار یاغار...» و «الله بیر قاپینی باغلاسا، آیری قاپی آچار»، در راستای آشنایی کودکان و نوجوانان با ضرب‌المثل‌ها کهن آذری با رویکرد تربیتی و اخلاقی چاپ و منتشر شده است.

مسئول واحد هنر‌های تجسمی حوزه هنری زنجان اظهار داشت: این دو ضرب‌المثل پس کارشناسی توسط کارگروه‌های حوزه هنری انتخاب و پس از نگارش داستان در قالب کتاب تصویرسازی چاپ و منتشر شده است.

خدایی گفت: نویسندگی ضرب‌المثل‌های «کتاب قصه‌های حاج بابا» بر عهده وریا نیک منش بوده است و مریم هاشم نژاد نیز تصویرسازی داستان را برعهده داشته است.

او هدف از چاپ و انتشار «کتاب قصه‌های حاج بابا» را آشنایی کودکان و نوجوانان با محتوا و مضامین ضرب‌المثل‌های قدیمی و بومی استان عنوان کرد و افزود: ضرب‌المثل‌ها چکیده سخنان بزرگان و پیشینیان است، که هر کدام از آن‌ها فلسفه و داستان خاصی را با مضامین تربیتی، اخلاقی و هدایتی بیان میکند که شاید کودکان و نوجوانان کمتر این ضرب‌المثل‌ها را شنیده باشند. در فضاسازی این قصه‌ها سعی شده است به معرفی ابنیه‌های تاریخی، محله‌ها و صنایع دستی و فرهنگی زنجان نیز پرداخته شود.

او خاطرنشان شد: «کتاب قصه‌های حاج بابا» در ابعاد خشتی و در ۲۸ صفحه مصور با تیراژ ۱۱۰۰ توسط انتشارات دانشمند کوچک برای گروه سنی کودک و نوجوان چاپ و منتشر شده است
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.