مشاور وزیر کار در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

کارگران بیمه شده در مناطق سیل‌زده بیمه بیکاری دریافت خواهند کرد

یاوری گفت:تمامی کارگران بیمه شده مشمول قانون کار و تامین اجتماعی در مناطق سیل زده مقرری بیمه بیکاری دریافت خواهند کرد.

کتمامی کارگران بیمه شده در مناطق سیل زده بیمه بیکاری دریافت خواهند کردریم یاوری مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: تمامی کارگران مشمول قانون کار و تامین اجتماعی که بنگاه‌های آن‌ها در اثر حادثه ناشی از سیل دچار آسیب و موجب تعطیلی کارگاه شده است، بدون در نظر گرفتن مدت شش ماه برای سابقه بیمه پردازی مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری می‌شوند.

وی افزود: ادارات کل استان‌های مناطق سیل زده و واحد‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی مستقر در محل کارگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی آسب دیده مکلف شدند به سرعت و دقت نسبت به اخذ تقاضای متقاضیان مشمول بیمه بیکاری اقدام و پرونده آن‌ها  را در سریعترین زمان ممکن برای پرداخت مقرری بیمه بیکاری تکمیل کنند.

مشاور وزیر کار ادامه داد: قطعا دولت و به ویژه بانک مرکزی برای آن دسته از کارفرمایان و کار آفرینان که بنگاه اقتصادی آن‌ها دچار آسیب شده است، تمهیداتی را فراهم خواهد کرد که به زودی اعلام می شود.

یاوری بیان کرد: کارگران مشمول قانون کار و تامین اجتماعی آسیب دیده از سیل حتی اگر یک ماه بیمه پرداخت کرده باشند بدون هیچگونه دغدغه‌ای مطمئن باشند، مقرری بیمه بیکاری برای آنان برقرار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار