عضو شورای سیاست گذاری جشنواره تجسمی فجر:

نباید به بهانه همدردی، در دام توطئه‌های آمریکا گرفتار شویم

حبیب الله صادقی گفت: نباید به بهانه همدردی با خانواده‌های جان باختگان در دام توطئه‌های آمریکا گرفتار شویم.

نباید به بهانه همدردی در دام آمریکا گرفتار شویم/ با کسانی هستم که نشر اکاذیب می‌کنند برخورد شودحبیب الله صادقی عضو شورای سیاست گذاری جشنواره تجسمی فجر درباره انصراف جمعی از دبیران و داوران این جشنواره به خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنده در جریان چهل ساله انقلاب به عنوان هنرمند کار کرده ام، در حال حاضر هم در دانشگاه‌ها تدریس می کنم و نسل جوان را مانند فرزندان واقعی خودم دوست دارم. آرزوی من سعادت جوانان این مرز و بوم است و برای تحقق این رویا هرکاری که لازم باشد، انجام می دهم.

وی افزود: طرح اولیه جشنواره تجسمی فجر را زمانیکه مدیرکل تجسمی بودم ارائه کردم، قصد داشتیم همانطور که فیلم، موسیقی و تئاتر، جشنواره انقلابی دارد تجسمی هم داشته باشد، در این دوره هم به عنوان عضوی از شورای سیاست گذار حضور داشتم، اما به یکباره اعلام شد که تمامی اعضای جشنواره تجسمی انصراف داده اند، در حالیکه خبر کذب و بدون آگاهی قبلی بود.

عضو شورای سیاست گذاری جشنواره تجسمی فجر بیان کرد:این نقاش انقلابی با بیان اینکه جان باختن تعدادی از هم میهنان درکرمان و همچنین هواپیمای اوکراین همه ما را اندوهگین کرد، ادامه داد: سانحه هواپیما یک مرثیه در زندگی من بود، اما به نظرم دوستانی که انصراف دادند دچار یک خسران و حس عاطفی شدند، اینکه ما بخواهیم آینده انقلاب را در کف خیابان تعیین کنیم کار درستی نیست، آن هم در جریانی که سفیر انگلیس حضور دارد و مردم را هدایت می‌کند.

وی اظهار کرد: حضور پرشور مردم در تشییع سپهبد شهید سلیمانی نشان داد که همچنان به ارزش‌ها پایبند هستند. البته قطعا مدیریت‌های غلط و اتفاقات تلخ مردم را آزرده خاطر میکند.اما نباید به بهانه همدردی با خانواده‌های جان باختگان در دام توطئه‌های آمریکا گرفتار شویم.

مدیر سابق مرکز هنر‌های تجسمی افزود: یکی از کار‌هایی که میشد در این شرایط انجام داد، تاخیر در زمان برگزاری جشنواره بود نه اینکه فراز جشنواره هنری را دستخوش دشمنان قرار دهیم. سرنوشت فرهنگ و هنر را نباید به دست صدای آمریکا بسپاریم، بنده اعلام می کنم که نسبت به اقدام این دوستان انتقاد دارم و با کسانی که خبر انصراف دسته جمعی تجسمی‌ها را اعلام کرده اند باید برخورد قانونی صورت گیرد.

صادقی در پاسخ به اینکه آیا آثار نسل جوان با آرمان‌های انقلاب همسو است یا خیر، گفت: جشنواره فجر چشم انداز یافته‌های تصویری و خلاقیت‌های بصری دوره معاصر است، در سند چشم انداز جهانی باید آخرین تکنولوژی جهان را بشناسیم، همه هنرمندان دغدغه جهانی بودن را دارند، در حال حاضر نسل چهارم با نگاه دیگری به جهان می نگرد البته نه اینکه ارزش‌های دینی و قرآنی خود را فراموش کرده باشند.

وی افزود: اینکه ما فکر کنیم آثار باید با همان تکنیکی که در سال ۵۷ خلق شده اند الان هم خلق شوند، انتظار بیهوده‌ای است. باید با احترام، نسل جوان و تجربه‌های نو، فرزندان را در آغوش بگیریم. این اتفاق مبارک جزو نوآوری‌هایی است که می شود در جشنواره نشان داد.

عضو شورای سیاست گذاری دوازدهمین جشنواره تجسمی فجر تاکید کرد: با احترام به ساحت شهدای هواپیما باید بگویم که مواظب باشیم تا دشمن شاد نشویم. همه در غم فرزندان وطنمان شریک هستیم، اما از یک طرف هم نباید فرزندانی که این آثار را خلق کرده اند، فراموش کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناظر
۱۵:۵۴ ۲۶ دی ۱۳۹۸
خدا را شکر فرصتی پیش آمد تا شعبان بی مخهای امروزی شناخته شوند.کسانی که با این کارها بیشتر بر دل مردم نمک می پاشند و دشمنان را تسلی می دهد.