اکرمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نظام جمهوری اسلامی نظامی مردمی اسلامی است

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: افراد واجد شرایط با ثبت نام در انتخابات و رای مردم به مجلس راه می یابند.

نظام جمهوری اسلامی نظامی مردمی اسلامی است.حجت‌الاسلام و المسلمین سید رضا اکرمی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفت‌و‌گو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: افراد واجد شرایط با ثبت نام در انتخابات و رای مردم به مجلس راه می یابند.

او ادامه داد: امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری از ابتدا، روی واژه جمهوری اسلامی اهتمام داشتند و اعلام کردند، مردم ولی نعمت و مسئولان خادم و خدمتگزار هستند. نقش مردم در انتخابات کاملا روشن است و افراد واجد شرایط را برای مراکز قانون گذاری انتخاب می کنند.

اکرمی افزود: در دنیا این افتخار را داریم که در چهل سال گذشته بیش از سی انتخابات در ابعاد گوناگون برگزار کردیم و چنین چیزی در هیچ کشوری در دنیا (چه شرقی، چه غربی و چه عربی) وجود نداشته است. شورای نگهبان به عنوان قول فصل در انتخابات دیده شده که افراد واجد شرایط را تعیین صلاحیت و به مردم معرفی کند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: شورای نگهبان به انتخابات نظارت دارد و باید طبق قانون به این موضوع ورود کند. در قانون آمده وقتی رد صلاحیتی اعلام می‌شود افراد می توانند علتش را پیگیری و از خود دفاع کنند و شورای نگهبان هم با درایت به وظیفه خود عمل می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار