شکستن ابهت آمریکا به برکت خون شهید حاج قاسم سلیمانی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: به برکت خون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اُبهت آمریکا در دنیا شکسته شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در مراسم تکریم و تجلیل از خادمین و خیرین موکب‌های شهدای عاشوراییان استان با بیان اینکه به برکت خون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اُبهت و هیمنه آمریکا در دنیا شکسته شد، گفت: این عظمت خون شهدای این جریان است و نباید بگذاریم این خون‌ها به هدر برود چرا که دشمن بیکار نخواهد نشست.

او با بیان اینکه موکب داری اصلی یعنی حفاظت از آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان‌های اباعبدالله الحسین علیه السلام است افزود: موکب داری وسیله‌ای برای حفاظت و حراست از آرمان‌های امام حسین علیه السلام و انقلاب اسلامی است و همه ما وظیفه داریم در این زمینه فعال عمل کنیم.

امام جمعه تبریز افزود: همانگونه که زندگی شهید سلیمانی با برکت بود شهادتش نیز موجب تقویت پایه‌های اسلام شد و دیدیم که در تشییع شهید و همرزمانش مردم چگونه حضور استثنایی داشتند چرا که دست خدا در این کار نمایان بود.

او در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هر موقعی که از موکب‌ها صحبت می‌شود باید از شهیدقاسم سلیمانی یاد شود، گفت: یکی از ابتکارات و اقدامات ارزشمند شهید سلیمانی راه اندازی ستاد عتبات عالیات و برپایی موکب‌ها در اربعین ابا عبدالله (ع) بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: وقتی در مملکت ما در ایام عید و ابتدای سال بحث سیل پیش آمد شهید سلیمانی اولین کارش این بود که از موکب‌ها برای حضور در مناطق سیل زده برای خدمات رسانی به مردم دعوت کرد، همچنین در عمل به مسئله وحدت که مدّ نظر مقام معظم رهبری و امام راحل عظیم الشأن بود، وحدت بین برادران تشیع و اهل تسنن را در عمل نشان داد.

او افزود: نقش صداوسیما نیز در ترویج فرهنگ بازسازی عتبات عالیات و خدمات رسانی در موکب‌ها بسیار ارزشمند است و امیدواریم این نقش در آینده پررنگ‌تر شود.

همچنین در این مراسم سردار حق بیگی مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان با ارائه گزارشی از اقدامات موکب‌های استان گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بنیانگذار ستاد بازسازی عتبات عالیات و فعالیت‌های مواکب در عراق بود و ۱۴ سال قبل این موضوع را شروع کرد و امروزه به مرحله‌ای رسیده که در ۸۵ پروژه بزرگ در دست داریم.

او گفت: تعداد ۲۵ موکب در سال ۹۸ به اربعین اباعبدالله اعزام شدند و در کربلا، نجف، سامرا و نیز مرز‌ها مستقر شدند و اسکان زائران یکی از مهمترین بحث‌هایی بود که انجام گرفت و در این زمینه سی هزار نفر اسکان داده شدند.

در پایان مراسم از تابلوی دست نویس به خط استاد فرزبد به جهت تجلیل از خدمات سردارامیر علی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران رونمایی شد.

همچنین از تعدادی از فعالین و خادمین موکب‌های استان در سامرا تجلیل گردید.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.