مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: ثبت عملکرد کانون‌های مساجد در سامانه فهما، مبنای انتخاب کانون‌های برتر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حجت الاسلام و المسلمین علی اصغر فضیلت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در نشست خبری نخستین رویداد ملی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: رویداد ملی فهما (فرهنگی هنری مساجد ایران) یک سامانه ملی برای ثبت فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور است که هم برای کلیه کانون‌های فرهنگی هنری ثبت شده و هم برای ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در دسترس است.

او افزود: ثبت عملکرد کانون‌های مساجد در سامانه فهما، مبنای انتخاب کانون‌های برتر است.

فضیلت اظهار داشت: تا این لحظه، ۲۵۸ کانون فرهنگی هنری با ۲۲ هزار و ۲۴۵ عضو در استان سمنان، در سامانه فهما ثبت شده است.
۹۵ کانون در استان سمنان روستایی و ۱۶۳ کانون شهری هستند.

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: ۴ راهبرد اصلی رویداد ملی فهما، شبکه سازی و توانمند سازی ظرفیت‌های فرهنگی هنری مساجد استان، پرورش خلاقیت‌های فرهنگی هنری مساجد، تلاش برای افزایش بهره مندی فعالیت‌های فرهنگی دین محور، حضور هدفمند و جریان‌ساز در فضای مجازی است. 

آدرس سامانه فهما www.bachehayemasjed.ir است که شهروندان جهت عضو شدن در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌توانند از این طریق اقدام کنند.

کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، از سال ۱۳۷۱ با هدف مبارزه با تهاجم و شبیخون فرهنگی و جذب کودکان، نوجوانان و جوانان به مسجد و احیای نقش حیاتی مساجد در ترویج فرهنگ دینی تشکیل شده است.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار