جمع آوری ۱۴ میلیارد ریال زکات از ابتدای سال‌جاری تاکنون در روانسر

مدیرکمیته امداد امام خمینی (ره) و دبیر شورای زکات روانسر گفت : ۱۴ میلیارد ریال زکات از ابتدای سال‌جاری تاکنون در این شهرستان جمع‌آوری شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،ناصر مرادی پویانی مدیرکمیته امداد امام خمینی (ره) و دبیر شورای زکات روانسر گفت : ۱۰ میلیارد و ۵۱۷ میلیون ریال از این میزان برای امور محرومین و نیازمندان از جمله کمک معیشت، کمک هزینه تحصیلی و درمانی، تهیه جهیزیه و مرمت و بازسازی مسکن روستایی هزینه شده است.

او گفت : سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نیز برای ساخت، تعمیر و مرمت مساجد و خانه‌های عالم در روستا‌های زین چقا، خرم آباد علیا و نهرابی، مرادآباد و کلاه کبود در نظر گرفته شده است.

دبیر شورای زکات روانسر با بیان اینکه ۷۰۰ کیسه غلات در ۶۳ روستای این شهرستان توزیع شد، افزود: ۲۲۹ کیسه گندم و جو به عنوان زکات از کشاورزان جمع آوری شد.

مرادی پویانی افزود: از ۱۳۲ روستای این شهرستان، ۱۱۵ روستا مشمول پرداخت زکات می‌باشند که ۷۸ روستا پرداخت کننده زکات هستند.

او افزود: ۱۴۰ نفر به عنوان عامل زکات و ۶ مبلغ روحانی با شورای زکات همکاری دارند.

امام جمعه روانسر گفت: زکات یکی از ارکان و فرایض اسلام است و در آیات قران کریم بسیار بر آن تاکید شده است.

ماموستا سیدمحمد محمدی افزود: پرداخت زکات قلعه‌ای مستحکم برای جان و مال انسان است و ایمان و مال زکات دهنده را منزه می‌کند.

او افزود: پرداخت زکات وحدت و همدلی را در جامعه پررنگ می‌کند و همه باید مبلغ زکات باشیم.

امام جمعه روانسر افزود: تقسیم و توزیع عادلانه زکات بر اساس شریعت اسلام و اولویت بندی از اهمیت ویژه‌ای برخودردار است.

فرماندار شهرستان روانسر گفت: پرداخت زکات منجر به محرومیت زدایی خواهد شد و سپس موجب توسعه یافتگی می‌شود.

سعدی مصطفی زاده افزود: توزیع عادلانه زکات ما را در رسیدن به این هدف مهم بیشتر یاری خواهد کرد.

او اعتمادسازی و فرهنگ سازی را از ارکان جمع آوری بهتر و بیشتر زکات دانست و افزود: فرهنگ سازی و تبیین اهمیت پرداخت زکات باید در دستور کار این شورا باشد.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار