دستگیری ۲ سوداگر مرگ در ایوان /کاهش کلاهبرداری فیشینگ در ایلام

مهم‌ترین حوادث امروز بیست و پنجم دی ماه ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری ۲ سوداگر مرگ در ایوان /کاهش کلاهبرداری فیشینگ در ایلام

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،مهم‌ترین حوادث امروز بیست و پنجم دی ماه ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

دستگیری ۲ سوداگر مرگ در ایوان

فرمانده انتظامی شهرستان ایوان از دستگیری ۲ سوداگر مرگ در ایوان خبر داد.

سرهنگ  سعید عالی پور فرمانده انتظامی شهرستان ایوان گفت: به منظور برخورد با سوداگران مرگ و مبارزه با هنجار شکنان و حفظ سلامت جامعه طرح ارتقاء و پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز اجرا شد.

او افزود:با انجام کار اطلاعاتی و اشرافیت کامل توسط مأموران انتظامی بخش زرنه شهرستان ایوان، ۲ سوداگر مرگ شناسایی، دستگیر و از آن‌ها مقادیر قابل توجهی موادمخدر کشف شد.

عالی پور با بیان اینکه متهمان با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند، اظهار کرد: این طرح در آینده نیز ادامه دارد و با سوداگران این عرصه شوم برخورد قاطع و قانونی انجام خواهد گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان ایوان مطرح کرد: از شهروندان خواستاریم در اجرای این طرح، با گزارش به موقع اخبار از طریق سامانه ۱۱۰، یاری رسان پلیس باشند.

 

کاهش کلاهبرداری فیشینگ در ایلام

رئیس پلیس فتا استان ایلام از کاهش کلاهبرداری فیشینگ همزمان با راه اندازی رمز دوم پویا در ایلام خبر داد.

سرهنگ علی جمالی رئیس پلیس فتا استان ایلام گفت: بر اساس پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا استان در سنوات گذشته، کلاهبرداری فیشینگ و سرقت اطلاعات کارت بانکی برای برداشت غیر مجاز بخش مهمی از کلاهبرداری‌های اینترنتی را به خود اختصاص داده بود.

او افزود: پس از فعال شدن زیر ساخت‌های لازم از سوی بانک مرکزی و ابلاغ به کلیه بانک‌ها خوشبختانه مشاهده می‌شود که مشتریان بانکی از این طرح استقبال خوبی کرده‌اند.

 جمالی ادامه داد: بررسی‌های پرونده تشکیل شده در پلیس فتا استان نشان می‌دهد که خوشبختانه پس از فعال سازی رمز دوم پویا آمار کلاهبرداری فیشینگ روند کاهشی پیدا کرده است.

رئیس پلیس فتا استان ایلام بیان کرد: فعال کردن رمز دوم یکبار مصرف نقش مهمی در کاهش کلاهبرداری فیشینگ دارد و باید فرهنگ سازی و آگاهسازی مناسب و بیشتری در این زمینه انجام شود.

او همچنین به مشتریان بانکی که فعالیت‌های بانکی خود را از طریق اینترنت انجام می‌دهند تأکید کرد که هرچه سریعتر نسبت به فعالسازی رمز دوم یکبار مصرف کارت‌های بانکی خود اقدام کنند.

رئیس پلیس فتا استان ایلام اظهار کرد: شهروندان عزیز می‌توانند در صورت مشاهده جرایم مشابه یا سایر جرایم رایانه‌ای موضوع را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir به همکاران ما اطلاع دهند.

 

دستگیری سارق حرفه‌ای احشام و کشف ۱۶ فقره سرقت در دهلران

فرمانده انتظامی دهلران از دستگیری سارق حرفه‌ای احشام و کشف ۱۶ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ منوچهر مکی فرمانده انتظامی دهلران گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت احشام در سطح شهرستان، ماموران انتظامی شهرستان موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او اظهار کرد:ماموران پلیس پس از انجام اقدامات فنی، سارق را شناسایی کرده و با هماهنگی مقام قضائی، متهم را که قصد فرار داشت در یک عملیات تعقیب و گریز دستگیر کردند.

سرهنگ مکی مطرح کرد: متهم در بازجویی‌های اولیه پلیسی به ۱۶ فقره سرقت احشام اعتراف کرده است.

او با بیان اینکه متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شده است، ادامه داد: از شهروندان خواستاریم موارد مشکوک را از طریق سامانه تلفنی فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اعلام، تا نسبت به برخورد با مجرمان و متخلفان اقدام شود.

 

کشف مواد غذایی غیر بهداشتی و فاسد در طرح نظارت بر اماکن عمومی

فرمانده انتظامی چرداول از کشف مواد غذایی غیر بهداشتی و فاسد در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ قدرت رضایی فرمانده انتظامی چرداول گفت: در راستای اجرای طرح مشترک نظارت بر اماکن عمومی در سطح حوزه استحفاظی ، به همراه  سایر ادارات و دستگاه‌های اجرایی بررسی هایی از واحد های صنفی انجام شد.

او ادامه داد: در طول این طرح بیش از ۲ تن مواد خوراکی غیر بهداشتی و فاسد از واحد‌های صنفی متخلف که به صورت غیر اصولی نگهداری و به مردم عرضه می‌شد کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان چرداول بیان کرد: از شهروندان گرامی خواستاریم در صورت اطلاع از هرگونه پخش اقلام خوراکی تاریخ گذشته و غیر استاندارد موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.