الفت‌پور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اصلاح ساختار مجلس باید مورد توجه جدی قرار بگیرد

کارشناس مسائل سیاسی گفت: معتقدم یکی از اساسی ترین موضوعاتی که مجلس آینده باید به آن بپردازد اصلاح ساختار خود مجلس است.

اصلاح ساختار مجلس باید مورد توجه جدی قرار بگیردمحمدعلی الفت پور فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌و‌گو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اولویت‌های مجلس آینده گفت: معتقدم یکی از اساسی ترین موضوعاتی که مجلس آینده باید به آن بپردازد اصلاح ساختار خود مجلس است.

او ادامه داد: برای مثال مدل مساله یابی مجلس آینده قطعا با این مجلسی که در آن هستیم متفاوت خواهد بود و مدل دغدغه‌مندی و سیاست ورزی بین نمایندگان مجلس نیز باید متفاوت باشد؛ زیرا  سازوکارهای ارزیابی قوانین ما مشکل داشته و  هیچ فیدبکی از قوانین ، طرح ها و لوایحی که در مجلس تصویب می‌شود وجود ندارد.

الفت‌پور افزود: نیاز داریم که سازوکاری  بر نظارت و ارزیابی قوانین  و لایحه‌ها نوشته شود ؛ اینها نیاز به این دارد که ساختار مجلس به‌طورکلی  جدید شود و من امیدوارم فاغ از اینکه چه جریان و حزبی مجلس را در دست بگیرد آنچه که اتفاق می‌فتد این باشد که یک تحول جدی که از جنس گام دوم باشد در این مجلس رخ دهد .


بیشتر بخوانید: هنوز تایید صلاحیت‌ها قطعی نشده است


فعال اصولگرا گفت: امیدوارم اتفاقی که می‌فتد همان چیزی باشد که رهبری می‌خواستند، مبنی براینکه این چهل سال اول با چهل سال دوم یکی نباشد و قطعا این مجلس با مجلسی که بعدا تشکیل خواهد شد متفاوت بوده و مختصات آن با گام دوم سازگارتر خواهد بود.

او با اشاره به اظهارات اصولگرایان مبنی براینکه اصولگرایان حضور پررنگی در انتخابات دارند، افزود: من این موضوع را قبول ندارم که صرفا اصولگرایان در انتخابات حضور پررنگ دارند زیرا یک بخشی از آقایان در بدنه اصلاح طلبی در سطوح مختلف در انتخابات شرکت کردند و در کل کشور بیش از 5 هزار نفر نامزد داشته و در خود تهران هر چهار نفر اصلاح طلب برای یک کرسی در حال رقابت با یکدیگر هستند.

الفت پور بیان کرد: همین الان هم اصلاح طلبان بیش از هزار نفر نماینده درکل کشور دارند که این صرفا یک پروپاگاندایی است که آنها برپا کردند و به هر نحوی می‌خواهند این شکستی که احتمالا در مجلس نصیب  اصلاح‌طلبان خواهد شد را با ایجاد این حواشی کمرنگ کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار