گلایه رئیس پلیس پایتخت از کم کاری برخی دستگاه ها؛ فریادمان به جایی نمی رسد

رئیس پلیس پایتخت نسبت به کم کاری برخی دستگاه ها در پاکسازی مناطق آلوده تهران اظهار نارضایتی کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در مراسم تودیع و معارفه رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ که ظهر امروز در ستاد مبارزه با مواد مخدر فاتب برگزار شد ضمن بزرگداشت یاد سپهبد سلیمانی گفت: به دست ترامپ قمار باز ملعون جمعی از بهترین بندگان خدا که تمام فکر و ذهنشان خدمت به خلق خدا بود کشته شدند.

وی ادامه داد: همچنین یاد و خاطره تعدادی از جوانان عزیزمان که در حادثه ناگوار جان خود را از دست دادند باید زنده نگه داشت و این داغ هنوز بر دل و جان ما مانده است و از این بابت بسیار ناراحت و متاسف هستیم علاوه بر آن باید یاد و خاطره تعدادی از افرادی که در مراسم تشییع سپهبد سلیمانی جان خود را از دست دادند زنده نگه داشت.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ اظهار کرد: امروز از تلاش‌های فردی که ۳۱ سال از عمر خود را صرف امر مقدس مبارزه با مواد مخدر کرد تشکر می‌کنیم وی زمانی که جوان بود وارد اطلاعات ناجا شد و امروز به افتخار بازنشستگی رسیده است.

رحیمی درباره مبارزه با مواد مخدر گفت: در طول این ۶ سال تغییرات نگرشی روی داد؛ در بخش‌های مختلف چه از نظر زیر ساختی و چه از نظر ایجاد ساختار‌های جدید و همچنین برخورد اطلاعاتی با آلوده کنندگان پارک‌ها و معتادین متجاهر اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: زمانی مشکل نگهداری از معتادین را داشتیم، اما با ساخت مرکز سروش و باز پروری معتادین متجاهر، هم اکنون شاهد خروج بیش از ۱۵۰ نفر از این مرکز هستیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اهمیت مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: تعداد زیادی از افراد اثرگذار کشور در تهران حضور دارند و افراد خارجی بسیاری در تهران تردد دارند و به همین دلیل باید فضای آن را پاکسازی کنیم.

رحیمی ادامه داد: من شهادت می‌دهم که در طول دو سال گذشته اقدامات خوبی را در تهران انجام داده ایم؛ مناطقی همچون شوش و هرندی را از فروشنده و مصرف کننده پاک کردیم، البته هنوز بسیاری از دستگاه‌ها با ما همکاری نمی‌کنند و چندین سال است که فریاد می‌زنیم که آیا از یک وزارتخانه بزرگ نباید مراقبت انجام شود؟

وی افزود: نیروی انتظامی مسئولیت نگهداری از معتادین را برعهده ندارد، اما با نگاه مسئولانه عمل می‌کند، پیش از جلسه امروز با دادستانی درباره دره فرحزاد جلسه داشتیم، اما یک دستگاه مسئول رده هشتادم خود را فرستاده بود، اما باید با تکلیف به موضوعات توجه کنیم.

رحیمی با بیان اینکه پاکسازی منطقه شوش و هرندی بر عهده پلیس نیروی انتظامی بود گفت: این موضوع در تاریخ ماندگار خواهد بود ما به منطقه شوش و هرندی فشار آوردیم و مجرمین و قاچاقچیان به دره فرحزاد فرار کردند، اما ما هیچ نقطه‌ای را در تهران رها نخواهیم کرد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: در دره فرحزاد یک دختر ۱۳ ساله درگیر پانزده معتاد شده بود آیا او فرزند ما نیست؟ ما این منطقه را تا زمان پاکسازی رها نمی‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم هیچ مجرمی در تهران منطقه امن داشته باشد.

وی درباره پلمب منازل نیز گفت: بیش از ۹۰ خانه در میدان امام حسین پلمب شدند و در آن‌ها را گل گرفتیم؛ ما هیچ آسایشی برای خود نمی‌خواهیم بلکه این آسایش برای مردم است تا روزی که هستیم هیچ مجرمی را رها نخواهیم کرد.

رحیمی تصریح کرد: همانطور که سرهنگ بخشنده گفت :فقط دیشب بیش از ۷۰۰ کیلو مواد مخدر کشف شد و این حاصل تلاش چندین ماهه بود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره سرهنگ بخشنده گفت‌: سرهنگ بخشنده تمام تلاش خود را برای حل مشکلات و مسائل کشور گذاشت.

وی ادامه داد: پس از بررسی‌های متعدد به این نتیجه رسیدیم که مدیریت سرهنگ حسنوند بسیار مناسب است و می‌تواند با قدرت و تمام توان کار کند.

رحیمی با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر مهمترین هدف ما است گفت: سال گذشته با ۱۲ درصد افزایش کشفیات مواجه بودیم و امسال نیز با کشف ۲۰ تن مواد مخدر با افزایش ۴۵ تنی مواجه شدیم که رکورد جدیدی به ثبت رسید.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: در بخش‌های خرده فروشی با افزایش برخورد ۳۵ درصدی، انهدام ۶۵ باند‌های قاچاقچیان و دستگیری ۴۳۰ نفر و بستری ۱۲ هزار معتاد متجاهر در مراکز باز پروری که در این بخش نیز با افزایش ۴۸ درصدی مواجه بودیم.

وی تصریح کرد‌: از نظر ما معتاد متجاهر مجرم است، زیرا چندین بار دستگیر شده و به همین دلیل مجرم است و باید بداند او جایی در پایتخت ندارد ما تهران را از لوث معتادین متجاهر پاکسازی می‌کنیم.

رحیمی گفت: بیش از ۲/۵ کیلومتر از پاکسازی دره فرحزاد باقی مانده است و این نیز به زودی پاکسازی خواهد شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه امنیت شهر تهران را تضمین می‌کنیم، گفت: ما تمام مناطق آلوده شهر تهران را پاک می‌کنیم با انسجامی که میان نیروی انتظامی و دستگاه قضا به وجود آمده امان را از ارازل و اوباش و مجرمین می‌گیریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۲۵ دی ۱۳۹۸
انشاالله درپناه خدا باشید ممنون اززحماتتون.
آخرین اخبار