نجار:

آب در مناطق سیل‌زده سیستان وبلوچستان فروکش کرده است

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: با فروکش آب در این مناطق نیروهای امدادرسان هلال احمر، ارتش، سپاه و نیروهای مردمی در حال رفع مشکلات سیل‌زدگان و رسیدگی به متاثران از این حادثه طبیعی هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: متاسفانه سیل اخیر خسارت های فراوانی در شهرها و روستاهای استان سیستان و بلوچستان برجای گذاشته و به زیرساخت های این استان آسیب های جدی وارد کرده اما به رغم تمامی این اتفاقات، تمامی ظرفیت‌های استانی و کشوری برای کمک رسانی به مردم سیل زده این استان بسیج شده اند و مسوولان دخیل در امر مدیریت بحران و سوانح در کنار مردم به خدمات رسانی مشغول هستند.

او ادامه داد: طبق آخرین اطلاعات ارزیابی شده دریافتی مشخص شد که از مجموع ۸۹۰ روستای سیل زده این استان که راه ارتباطی آنها قطع شده بود، راه ۵۰۰ روستا بازگشایی شده و امدادرسانی به ۳۹۰ روستا از طریق بالگردهای هلال احمر و نیروهای نظامی و قایق ها در حال انجام است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور توضیح داد: اکنون و با تلاش نیروهای امدادرسان و ارزیاب حاضر در مناطق سیل زده این استان نیازهای اولیه سیل زدگان تامین یا در دست تامین است و نیازهای ثانویه آنها نیز در حال ارزیابی و برنامه ریزی است.

نجار اضافه کرد: تلاش همه مسئولان برای رفع نیازهای ارتباطی، بهداشتی و سایر نیازهای فوری در مناطق سیل‌زده ادامه خواهند داشت و پس از برطرف شدن نیازهای اولیه و ثانویه مناطق سیل‌زده برآورد خسارات صورت خواهد گرفت.

او ادامه داد: پیشنهاد تخصیص اعتبار برای جبران خسارات ناشی از سیلاب اخیر به بخش های مختلف مسکونی، کشاورزی و دامی از سوی سازمان مدیریت بحران کشور تقدیم سازمان برنامه و بودجه شده که با طی مراحل قانونی به سرعت ابلاغ و تخصیص خواهد یافت.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: اکنون به همراه جمعی از مسئولان ملی و استانی در حال بازدید از مناطق سیل زده شهرستان سرباز، قصرقند و نیکشهر هستیم تا ضمن رسیدگی به مشکلات مردم به آنها اعلام کنیم که سازمان مدیریت بحران و دولت خدمتگذار تا آخر در کنار مردم سیل زده است.

بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی آغاز شده بود، استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داده و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شده است.

شرایط در سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام شده به طوری که میزان بارش‌ها در جنوب استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سدهای استان را در پی داشته است.

در سیستان و بلوچستان تعداد ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان درگیر سیل هستند و ۲۰ هزار واحد مسکونی بر اثر جاری شدن سیلاب تخریب کلی و جزئی دیده است.

امدادرسانی به روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان تنها از طریق بالگرد و یا قایق امکان پذیر است و با وجود تلاش امدادگران، چادر، مواد غذایی بسته بندی، پتو و ملزومات پزشکی و بهداشتی از اقلام ضروری مورد نیاز مردم منطقه است.

 

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار