تلاش برای افزایش نقش آفرینی دانشگاه‌ها در جامعه

گفت: نقش آفرینی بیشتر دانشگاه‌ها برای برطرف کردن مشکلات جامعه از اولویت‌های این وزارتخانه است.

تلاش برای افزایش نقش آفرینی دانشگاه‌ها در جامعه

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، باقری قائم مقام وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری امروز در مراسم بهره برداری از ۵ طرح عمرانی در دانشگاه بیرجند، گفت: در سال‌های اخیر دانشگاه‌ها کمک زیادی به رفع مشکلات جامعه از جمله حوزه صنعت و بخش‌های اجرایی داشتند که این رویکرد با جدیت بیشتر ادامه خواهد داشت.

او افزود: به ویژه در صنعت دفاعی با همکاری بین دانشگاه‌ها و مراکز نظامی و دفاعی توانسته ایم به پیشرفت‌های چشمگیری دست پیدا کنیم و بسیاری از طرح‌هایی که هم اکنون به بهره برداری می‌رسد نتیجه این تعامل تنگاتنگ است.

باقری با بیان اینکه سایر دانشگاه‌های کشور از جمله امیرکبیر، صنعتی شریف و صنعتی اصفهان نیز در حوزه‌های صنعتی و اجرایی فعال اند، عنوان کرد: این دانشگاه‌ها هم اکنون پروژه‌های مشترکی در زمینه توسعه فناوری با خارج از کشور دارند.

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری  با تاکید بر جایگاه خوب علمی دانشگاه بیرجند ادامه داد: این قطب دانشگاهی در حال فراهم کردن بستر مناسب برای توسعه همکاری با صنعت و رفع نیاز‌های استان و کشور است.

رضایی افزایش مهارت و توسعه اشتغال پذیری دانشجویان را از دیگر اولویت‌های دانست و تصریح کرد: این مهم در اکثر دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه بیرجند در حال عملی شدن است.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار