ترامپ: تعرفه کالا‌های چینی تا زمان تکمیل فاز دوم توافق تجاری پابرجا می‌ماند

مرحله نخست توافق تجاری میان چین و آمریکا در حالی امضا شد که ترامپ می‌گوید تعرفه تجاری اعمال شده بر کالا‌های چینی تا زمان تکمیل شدن مرحله دوم این توافق پابرجا خواهد ماند.

تعرفه کالاهای چینی تا زمان تکمیل فاز دوم توافق تجاری پابرجا می ماندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا و «لیو هه»، معاون نخست وزیر چین در کاخ سفید توافقنامه مرحله یک توافق تجاری میان ۲ کشور را امضا کردند.

ترامپ پس از امضای این توافق اعلام کرد که تعرفه اعمال شده بر کالا‌های چینی تا زمان تکمیل شدن مرحله دوم توافق پابرجا خواهد ماند.

او در این باره گفت: تعرفه‌ها را باقی می‌گذارم، زیرا در غیر این صورت موضوعی برای مذاکره باقی نمی‌ماند.

بیشتر بخوانید:

رئیس جمهور آمریکا وعده داد: این تعرفه‌ها به محض حاصل شدن مرحله دوم توافق برداشته خواهند شد.

«شی جین پینگ»، رئیس جمهور چین نیز با ارسال نامه‌ای به ترامپ اعلام کرد: توافق تجاری چین و آمریکا برای تمام جهان مفید خواهد بود.

این توافق تجاری، پس از مذاکرات طولانی میان ۲ طرف و چندین بار شکست به امضا رسیده است.

چین و آمریکا روز دوازدهم دسامبر (۲۱ آذر)، پس از یک سال و نیم جنگ تجاری تمام عیار و ماه‌ها مذاکرات فشرده، در مورد «فاز اول» توافق تجاری به نتیجه رسیدند تا «نبرد تعرفه‌ها» شاهد یک آتش‌بس باشد.

چندی پیش رئیس‌جمهور آمریکا از امضای توافق تجاری میان این کشور و چین در ۱۵ ژانویه خبر داد. ترامپ در روز نخست سال جدید میلادی گفت واشنگتن و پکن به زودی مذاکرات مربوط به توافق اقتصادی و تجاری را آغاز خواهند کرد و افزود این مذاکرات ممکن است کامل شود و به پایان برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۲۵ دی ۱۳۹۸
ای بیچاره چینی ها فکر میکنن امریکا اهل مزاکره هست
آزموده رو آزمودن خطاست
خود دانید
آخرین اخبار