عضویت رایگان یکساله برای مددجو‌یان کمیته امداد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه با بیان اینکه حق عضویت یکساله در کتابخانه‌های عمومی استان برای مددجو‌های کمیته امداد رایگان است، گفت: کمیته امداد منابع انسانی بسیار خوبی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در اختیار دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، معصومه حسنی خونسار روز پنجشنبه در دیدار با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه گفت: کمیته امداد همکاری بسیار خوبی در جشنواره کتابخوانی رضوی در دوره‌های قبل با کتابخانه‌های عمومی استان داشته و امیدوارم در سال ۱۳۹۹ هم این همکاری‌ها مستمر باشد.

او اظهار داشت: تعداد ۸۷ باب کتابخانه عمومی استان کرمانشاه به عنوان پایگاه‌های فرهنگی برای هرگونه همکاری در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه و اجرای برنامه‌های جانبی آماده همکاری با کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

خونسار گفت: زیربنای کتابخانه‌های عمومی نهادی به میزان ۴۰ هزار و ۶۰۱ متر مربع است و مجموع کتابخانه‌های عمومی به ۱۰۵ باب می‌رسد.

او زیربنای کتابخانه‌های مشارکتی را ۲ هزار و ۳۲۷ متر اعلام کرد و افزود: تعداد اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی نهادی استان ۶۷ هزار و ۳۱۸ نفر است.

او ادامه داد: تعداد اعضای کتابخانه‌های مشارکتی سه هزار و ۹۶۹ نفر و جمع اعضای کتابخانه‌های عمومی استان به ۷۱ هزار و ۲۸۷ نفر می‌رسد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه همچنین با بیان اینکه یک میلیون و ۵۲۵ هزار و ۶۸ جلد منبع در کتابخانه‌های عمومی نهادی وجود دارد، تعداد منابع مشارکتی را ۸۶ هزار و ۸۹۰ جلد عنوان کرد.

به گفته او، میزان سرانه منابع به ازای هر ۲ نفر در استان یک جلد است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در این دیدار گفت: در راستای اجرای تفاهم‌نامه همکاری همچنان مروج کتابخوانی هستیم و از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کنیم.

محسن رخصی افزود: تعداد ۱۵ هزار نفر از دانش آموزان و حدود ۲ هزار نفر از دانشجویان استان زیر پوشش کمیته امداد هستند و این منابع انسانی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی یک فرصت است.

او اضافه کرد: حدود ۱۰ هزار نفر از افراد زیر پوشش کمیته امداد عضو کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه هستند.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار