سرمایه گذاری ایتالیایی‌ها در شهرک صنعتی ایران و آذربایجان

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن اردبیل گفت: با رایزنی‌های اولیه مقدمات لازم برای حضور شرکت‌های ایتالیایی برای سرمایه گذاری در شهرک صنعتی مشترک ایران و آذربایجان فراهم می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسین پیرمؤذن، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن اردبیل گفت: از سفیر ایتالیا برای حضور در اردبیل دعوت شده تا با رایزنی‌های لازم زمینه حضور شرکت‌های ایتالیایی در شهرک صنعتی مشترک ایران و آذربایجان فراهم شود.

او افزود: امیدواریم با حصول شرایط و فراهم آمدن مقدمات کار شاهد حضور سرمایه گذاران این کشور اروپایی در شهرک صنعتی مشترک ایران و آذربایجان باشیم که این خود می‌تواند شرایط را برای حضور دیگر کشورهای اروپایی و سرمایه گذاری در منطقه تسهیل کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان اردبیل ادامه داد: شرکت‌هایی که در شهرک صنعتی مشترک ایران و آذربایجان سرمایه گذاری می‌کنند می‌توانند از معافیت گمرکی ۳۶ درصدی برای ورود به بازار جمهوری آذربایجان برخوردار شوند تا با قیمت پایین‌تر اقدام به فروش و عرضه محصولات تولیدی خود نمایند و ارزش این کار با افزایش تولید و سرمایه گذاری کمتر از تصویب منطقه آزاد یا منطقه ویژه اقتصادی در اردبیل نیست.

پیرمؤذن در ادامه با بیان اینکه ۷۰ درصد صادرات انجام یافته استان اردبیل به کشور آذربایجان است، افزود: برای خروج استان اردبیل از بن بست ارتباطی با دیگر کشورها در زمینه راه‌های مواصلاتی و زیرساخت‌های ارتباطی اقدامات مناسبی انجام گرفته تا شرایط برای صادرات محصولات و ترغیب سرمایه گذاران کشورهای مرزی همچون ارمنستان و آذربایجان و روسیه و … فراهم شود.

او گفت: اکثر محصولات صادراتی استان اردبیل به کشورهای هدف شامل صنایع غذایی، معدنی، شیمیایی، سلولزی و فولادی هستند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان اردبیل تصریح کرد: خوشبختانه در سالیان اخیر جایگاه مناسب ارتباطی اقتصادی و سیاسی با جمهوری آذربایجان برقرار شده و افزایش چنین روابطی می‌تواند به توسعه صادرات استان و ارز آوری بیانجامد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار