ارسال بیش از یکهزار جلد کتاب به دبیرخانه کتاب سال فارس

معاون فرهنگی اداره ارشاد اسلامی استان فارس گفت: بیش از یک‌هزار جلد کتاب به دبیرخانه کتاب‌سال فارس ارسال شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس اظهار کرد: در روز‌هایی که حال بازار نشر خوب نیست، انتخاب جایزه کتاب سال ناشران را تشویق می‌کند؛ بدین‌گونه که از زمان اعلام فراخوان تاکنون که کمتر از یک هفته به پایان ارسال اثر به این جشنواره زمان باقی است، بیش از هزار عنوان جلد کتاب به دبیرخانه رسیده است.

مهدی امیدبخش درباره روند اعطای جایزه کتاب سال فارس، گفت: مهلت ارسال اثر به نخستین دوره جایزه کتاب سال فارس تا یکم بهمن‌ماه تعیین شده است و کتاب‌ها باید حتماً در بازه زمانی سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷ به چاپ رسیده باشند.

او افزود: جایزه کتاب سال، پس از دوره نخست هر دو سال یکبار در گرایش‌های ادبیات، دین، ترجمه، کودک و نوجوان، تاریخ، فرهنگ با محوریت معرفی تبیین و تشریح فرهنگ جنوب تعیین شده است؛ همچنین در بخش ویژه نیز آثاری که صرفا به استان فارس پرداخته باشد، به رقابت خواهند پرداخت.

به گفته معاون فرهنگی ارشاد فارس بخش ویژه ناشر برتر نیز در این جشنواره تعیین شده است که بر اساس باسابقه‌ترین ناشر با تعداد آثار درخور و نیز کیفیت مناسب از سوی هیات انتخاب معرفی خواهد شد.

امیدبخش با بیان اینکه اجرای طرح جایزه کتاب سال در گزارش ارائه‌شده به کمیته پایتختی کتاب ایران نیز مطرح شده است، عنوان کرد: افزون بر این، یکی از دغدغه‌های جدی معاونت فرهنگی دستکم طی دو سال گذشته اعطای جایزه کتاب سال بوده است.

او افزود: براین اساس هویت‌بخشی به رویدادی جدید و تاثیرگذار در حوزه کتاب با جنبه‌های حمایتی در قالب اهدای جایزه کتاب سال محقق شد.

امیدبخش پیش‌بینی کرد تا پایان مهلت ارسال آثار ۱۵۰۰ جلد کتاب در این رویداد فرهنگی نامزد شوند و گفت: ایجاد تکاپو از آن رو است که ناشران به این فکر می‌افتند آثاری را که به چاپ رسانده‌اند در معرض دید بیشتر قرار دهند و این امر به‌خودی خود باارزش است.

او با اشاره به اینکه استان‌های اصفهان، آذربایجان غربی، قزوین، سمنان و خراسان رضوی نیز جایزه کتاب سال را اهدا کرده‌اند افزود: ما نیز این رویداد را به فال نیک می‌گیریم.

معاون فرهنگی ارشاد فارس زمان اختتامیه این برنامه را ۱۹ اسفندماه اعلام کرد و از معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری فارس، موسسه خانه کتاب، جهاد دانشگاهی فارس، شهرداری شیراز، شورای شهر شیراز، نهاد کتابخانه‌های عمومی و کتابخانه و مرکز اسناد استان فارس نیز با عنوان یاریگران این رویداد یاد کرد.

منبع: ایرنا
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار