لایروبی حوضچه های تصفیه خانه اهواز/اقدامی که کیفیت آب را افزایش می دهد

مدیر عامل شرکت آبفا اهواز از لایروبی حوضچه های تصفیه خانه این شهرستان با هدف بالا بردن کیفیت آب خبر داد.

بهنام مریدی، مدیر عامل شرکت آبفا اهواز در خصوص آب وارد شده به تصفیه خانه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: آب خامی که از رودخانه وارد تصفیه خانه می‌شود ابتدا وارد حوضچه‌های ته نشین یا «کلایرفایر» می‌شود و سپس مواد پیش ته نشین کننده و منعقد کننده به آن افزوده شده و گند زدایی می‌گردد.

او افزود: تقریبا ۶۰ درصد آب اهواز از تصفیه خانه شماره ٢ همین شهرستان تامین می‌گردد. آب از طریق خطوط لوله در حوضچه‌های ته نشین جریان می‌یابد و از آنجا به «میکسر» و سپس برای «فیلتراسیون» آب به سمت خطوط برای شهرستان اهواز می‌رود.لایروبی حوضچه های تصفیه خانه اهواز/اقدامی که کیفیت آب را افزایش می دهد

مریدی بیان کرد: حدود ٧۰ درصد آب اهواز توسط خط غدیر تامین می‌شود، آبی که از پشت سد کرخه در این لوله جریان می‌یابد. البته ٨۰ درصد آب اهواز از خارج شهرستان تامین می‌شود و تنها ٢۰ درصد آن در صورت نیاز از کارون برداشت شده، سپس مخلوط می‌گردد و در خطوط، توزیع می‌شود که در حال حاضر به دلیل ظرفیت خوب آب غدیر برداشت از کارون به صفر رسیده است.

مدیر عامل شرکت آبفا اهواز با اشاره به رسوب گذاری در حوضچه‌های ته نشین اظهار داشت: مدتی است که سرویس کردن حوضچه‌های ته نشین را آغاز کرده ایم. به دلیل قرار دادن مواد منعقد کننده برای گرفته شدن گل و لای و رسوبات در این مکان، به مرور زمان حجم انبوهی رسوب در آنان به وجود می‌آید.

لایروبی حوضچه های تصفیه خانه اهواز/اقدامی که کیفیت آب را افزایش می دهد

این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: پس از مدتی متوجه شدیم، آبی که با کدورت پایین روانه حوضچه‌های ته نشین و سپس برای مصرف استفاده می‌شود، همچنان کدورت دارد. در نتیجه با تمهیداتی که از طریق شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور انجام شد، مجوز سرویس شدن حوضچه‌های ته نشین صادر شد.

بهنام مریدی اذعان داشت: بر اساس برنامه‌ها قرار است که پس از ۱۰ سال حوضچه‌ها را یکی پس از دیگری لایروبی نماییم تا کیفیت آب اهواز مطلوب‌تر شود. هم اکنون نیز که ۱۵ روز از لایروبی می‌گذرد کیفیت آب در برخی مناطق بهتر شده و کدورت آن به زیر ٢ «ان تی یو» (یکی از پارامتر‌های محاسباتی در تصفیه آب) رسیده که آب، شفاف است.

لایروبی حوضچه های تصفیه خانه اهواز/اقدامی که کیفیت آب را افزایش می دهد

مریدی گفت: لازم به ذکر است که فصل تابستان نیز در پیش است و، چون حجم زیادی از آب در حوضچه‌های ته نشین ذخیره می‌شود، هر چه سریع‌تر این حوضچه‌ها را لایروبی کرده و گل و لای را ضد عفونی نماییم قطعا تابستان سال بعد آب با کیفیت تری به مردم تحویل خواهیم داد.

او در پایان بیان داشت: برآورد ما برای پاکسازی حوضچه‌های ته نشین ٢۰ روز است و سعی می‌کنیم همه حوضچه‌ها را طی ٢۰ روز پاکسازی کنیم تا آب شفاف شود. البته ذکر این نکته نیز لازم است که یک آزمایشگاه فوق مدرن نیز وجود دارد که بصورت روزانه و لحظه‌ای آب را کنترل می‌کند تا کیفیت آب مشکلی نداشته باشد.

لایروبی حوضچه های تصفیه خانه اهواز/اقدامی که کیفیت آب را افزایش می دهد

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.