در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

«لیلای بی‌مجنون»؛ درامی عاشقانه در دل تاریخ سیاسی - مذهبی

نمایش «لیلای بی‌مجنون» کاری از مهدی اسماعیلی است که در ایام فاطمیه قصه‌ای عاشقانه را روایت می‌کند.

نمایش «لیلای بی مجنون»مهدی اسماعیلی کارگردان نمایش «لیلای بی مجنون»، در خصوص اجرای این نمایش که قرار است در دهه فاطمیه روی صحنه برود، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: قصه نمایش «لیلای بی مجنون» در دوره پهلوی و رضا شاه روایت می‌شود؛ داستان از یک درام عاشقانه شروع می‌شود و بابت یک نذر خانوادگی این درام عاشقانه ادامه پیدا می‌کند.

اسماعیلی با اشاره به اجرای نمایش در ایام فاطمیه بیان کرد: نمایش «لیلای بی مجنون» در ایام فاطمیه اجرا می‌شود؛ اما به صورت مستقیم روایتگر داستان تاریخی نیست. رگه‌های مذهبی و موضوعاتی که به ایام فاطمیه مرتبط باشد، در آن دیده می‌شود که همه در قالب یک درام عاشقانه است.

وی ادامه داد: نمایش «لیلای بی مجنون» یک کار اجتماعی و اخلاقی است. ابوالفضل حاجی علی خانی تخصص بسیاری در نوشتن متون تاریخی دارد و سبک دیالوگ‌ها را می‌شناسد. البته یکی از سختی‌ها کار کردن این دیالوگ‌ها با بازیگران بود. از همین رو با توجه به تخصص و مطالعات بسیاری که حاجی علی خانی در این زمینه داشت، کار را با ایشان آغاز کردیم.

اسماعیلی در خصوص انتخاب بازیگران نمایش گفت: بازیگران را بر اساس کار‌ها و نمایش‌هایی که دیده بودم، انتخاب کردم؛ البته نصف بازیگران نمایش از گروه خودمان هستند و تنها ۶ نفر به نمایش ما اضافه شدند.

اسماعیلی در خصوص سالن اجرای نمایش  هم گفت: سالن‌های خصوصی هزینه‌های هنگفتی دارند و هزینه کار ما هم بسیار بالا است. ما از نظر مالی حمایت نشدیم و گروه ما به صورت مستقل کار می‌کند. از همین رو فرهنگسرای ارسباران هر سال سالن نمایش را رایگان در اختیار ما قرار می‌دهد و مسیر دسترسی خوبی هم دارد. امسال سومین سالی است که نمایش را در فرهنگسرای ارسباران اجرا می‌بریم.

وی افزود: بلیت نمایش «لیلای بی مجنون» به دلیل مسائل معیشتی مردم و بهره بری بیشتر مردم از تئاتر به صورت رایگان است. با این حال مخاطبانی که نمایش را دوست داشتند و خواهان پرداخت هزینه بلیت هستند، بهای بلیت را می‌پردازند.

در بخشی از این نمایش آمده است:

به حرفای غلام که فکر میکنم، عقل حکم میکنه برگرد... دل فتوا میده که برو... یه جور حال و هوایی دارم که تموم بهار و خزون‌های عمر رفته ام، تجربه شو نداشتم... انگاری احوالم میزون و ردیفه... به خدای اَحدلاشریک، سرسوزنی از ُحرمت و حیای لیلا، به حریم دل فرخ، کم و کسر نشده و نمیشه... انگاری فرخ این روزا، فرخ گذشته نیست... انگاری فرخ دیگه فقط مجنون لیلا نیست... انگاری، یه لیلایی میون وجودمه که به جنون میکشه منو، اما جنونش عقل محضه...

این نمایش به نویسندگی ابوالفضل حاجی علی خانی، کارگردانی مهدی اسماعیلی و تهیه کنندگی علی نیکزاد و با بازی کرامت رود ساز، افشین سنگ چاپ، فرهاد بشارتی، علی برجی، ابوالفضل حاج علی خانی، علیرضا پاکزاد، داریوش هاشمی، آرش تبریزی، محمد رضا بهشتیان، محمد اسکندری، رها عادلی از تاریخ ۲۶ دی ماه تا ۱۰ بهمن ماه هر شب از ساعت ۱۹:۳۰ در فرهنگسرای ارسباران اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.