آیت الله دری نجف آبادی در خطبه‌های نماز جمعه؛

اجازه سوءاستفاده به دشمنان را نمی‌دهیم

امام جمعه اراک گفت: تقوا به معنای دشمن شناسی است و ملت بزرگ ایران اجازه سوءاستفاده به دشمن را نمی دهند.

اجازه سوءاستفاده به دشمنان را نمی‌دهیمبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، آیت الله دری نجف آبادی نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی بیت المقدس شهر اراک گفت: ملت بزرگ ایران و عراق و مسلمان باید هشیار باشد در دام آمریکایی‌ها و تبلیغات رسانه‌های معاند نیوفتند.

او ادامه داد: ملت ایران در امتحان‌های بزرگ صبر و مقاومت و مجاهدت در راه خدا و ولایت مداری با تمام وجود سرافراز بیرون آمدند.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: وقتی سردار سلیمانی و همراهانش به دست پلید‌ترین موجودات عالم به شهادت می‌رسد مردم ولایت مدار ایران اینچنین سنگ تمام میگذارند و در فراق این شهید نورانی و باعظمت سوگواری میکنند.

او بیان کرد: برخی از خودفروخته‌های نفوذی غرب به خاطر یک حادثه تمام این افتخارات را زیر سوال میبرند و به خاطر منافع خودشان میخواهند آرامش مردم را برهم بزنند.

تقوا به معنای دوست شناسی و دشمن شناسی

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه تقوا به معنای بصیرت و آگاهی و دشمن شناسی و چشم بینا و گوش شنوا و زبان گویا و استقامت در راه است گفت: اگر یک حادثه اتفاق افتاد و ما در تجزیه وتحلیل آن حادثه ناتوان بودیم با اتهام و سوءظن برخورد نکنیم بلکه عاقلانه و خداپسندانه با آن مشکل و حادثه برخورد کنیم.

او با بیان اینکه آدم‌های بی تفاوت با آدم‌های مجرم فرقی ندارند افزود: در شرایطی که دنیای اسلام هزاران مسئله دارد نباید بی تفاوت باشیم، زیرا انسان مومن نمیتواند بی تفاوت باشد بلکه باید هدایت گر و امر به معروف و نهی از منکر کند و باید در برابر کسانی که به دنبال رقاصی سیاسی و خیانت هستند با تمام وجود ایستادگی کنند.

او اضافه کرد: در این دو هفته گذشته پیروزی‌های زیادی به دست آوردیم و حوادث زیادی هم بر ملت ما گذشت و آمریکایی‌ها خیال کردند با شهادت سردار سلیمانی به ما ضربه زدند، اما از طرفی جبهه مقاومت جان تازه گرفت و زنده شد و جوانان مسلمان الگوی تازه و افتخار آمیز پیدا کردند.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه مردم در تشیع پیکر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی حماسه‌ای تاریخی آفریدند گفت: به برکت خون شهدا وحدت ملت ما تقویت شد و ملت ما یکپارچگی و وحدت خودش را بار دیگر به تمام دنیا نشان داد و در تهران هفت میلیون نفر در تشیع سردار سلیمانی شرکت کردند و اگر گرد غباری بود برطرف شد و در عراق هم پارلمان عراق رای داد که آمریکا باید از منطقه اخراج شود.

او اظهار کرد: آمریکایی‌ها مدت‌ها در عراق برای اهداف پلید خودشان فعالیت می‌کردند امام خون پاک و مقدس شهدا ملت عراق را متحد کرد و مردم عراق را هشیار ساخت و جبهه مقاومت و حزب الله لبنان و همه‌ی دنیای اسلام هشیار شدند.

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی حمله موشکی ایران به پایگاه‌های نظامی آمریکا را مورد توجه قرار داد و گفت: انتقام سختی که به دست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اتفاق افتاد باعث اثبات قدرت موشکی ما به دنیا شد و پایگاه‌های نظامی آمریکا که در هفتاد سال گذشته کسی جرئت حمله به آن‌ها را نداشت با موشک‌های بالستیک خودمان نابود کردیم.

او پیشرفت نظامی جمهوری اسلامی ایران از اول انقلاب تاکنون را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: ما در اول انقلاب از نظر تجهیزات نظامی بسیار ضعیف بودیم، اما امروزه از نظر سلاح و موشک در دنیا حرف برای گفتن داریم و موشک‌هایی که به دست نیروی‌های سپاه ساخته شده است برای ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی عزت آفریده است.

حادثه دلخراش و سوگواری ملت بزرگ ایران

آیت الله دری نجف آبادی در رابطه با عملیات پدافندی در برابر تهاجم دشمن عنوان کرد: در عملیات پدافندی همه سطوح باید آمادگی صدرصد داشته باشند که اگر دشمن بخواهد حمله کند همانطور که آمریکای جنایتکار تهدید به حمله ۵۲ نقطه فرهنگی کرده بود را در تمام سطوح آمادگی دفاع را داشته باشند.

او اظهار کرد: سپاه و ارتش و نیروی هوایی و همه‌ی سطوح نظامی آمادگی لازم را داشتند و با این آمادگی یک حادثه دلخراش اتفاق افتاد که باعث غمگین شدن همه‌ی جامعه شد.

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: اشتباهی در بررسی‌ها و هماهنگی با فرماندهان توسط اپراتور قبل از شلیک موشک اتفاق افتاده است، اما این حادثه دلخراش باید برای ما تجربه و درس داشته باشد و اجازه سوءاستفاده به دشمنان ایران اسلامی را ندهیم.

او افزود: یک اشتباه و خطای انسانی نباید سپاه را که کارنامه درخشان در تامین امینت کشور دارد را زیرسوال ببرد و تمام خدمات این عزیزان را فراموش کنیم.

خطیب نماز جمعه اراک بیان کرد: سپاه باید با عظمت و همه توان با کسانی که خطا کرده اند برخورد کند و ما هم باید از سپاه و برادران سپاهی حمایت کنیم.

آیت الله دری نجف آبادی در رابطه با صلاحیت کاندید‌های انتخابات مجلس گفت: انتظار داریم شورای عالی نگهبان با دقت لازم همه بررسی‌های لازم را انجام دهند و هرچه بیشتر زمینه لازم برای مشارکت مردم را فراهم کنند.

او در رابطه با سیل اخیر در کشور بیان کرد: برادران و بازاری‌ها و همه مردم با تمام توان در حال کمک رسانی به هموطنان سیل زده هستند و همانطور که مردم استان مرکزی در سال‌های گذشته در میدان کمک رسانی بوده اند امسال هم کمک خواهند کرد.

انتهای پیام/ ر

خطبه های نماز جمعه بیست و هفتم دی ماه در مصلی بیت المقدس اراک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.