ارتش عراق: خروج نیرو‌های آمریکایی شامل همه خاک کشور می‌شود

ارتش عراق تاکید کرد تصمیم بغداد درباره اخراج نظامیان آمریکایی از عراق شامل همه خاک این کشور از جمله اقلیم کردستان می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری سانا، «عبدالکریم خلف»، سخنگوی فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق، تاکید کرد تصمیم خروج نیرو‌های آمریکایی از این کشور، تصمیمی مستقل است و شامل همه خاک عراق از جمله اقلیم کردستان می‌شود. 

او گفت: پس از پیروزی بر گروه تروریستی داعش، عراق بر اساس یادداشتی که «ابراهیم الجعفری»، وزیر خارجه سابق این کشور، به سازمان ملل ارائه داد، خواهان پایان کار ائتلاف شد.

این سخنگو افزود: «از سال ۲۰۰۵ عراق با ناتو شراکت دارد و ما به آن‌ها پیام دادیم که در چه چارچوبی فعالیت کنند و آن‌ها حقی برای ساختن پایگاه‌های نظامی ندارند و این را در سازوکار جدیدی که دولت عراق فراهم کرده به آن‌ها ارائه خواهیم داد».

این در حالی است که پیش از این نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق، بر خلاف خواسته‌ عمومی مردم عراق و مصوبه پارلمان این کشور درباره اخراج نظامیان آمریکا از عراق مدعی شد: «نظر ما این است که تصمیم پارلمان عراق تصمیم خوبی نبود و کُرد‌ها و سنّی‌ها در آن دخیل نبودند.»

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۲۸ دی ۱۳۹۸
كم فكر ميكنم آمريكاييا اگه واقعيات رو بدونن از اينكه دارن از جهنم خاورميانه خلاص ميشن جشن ميگيرن
آخرین اخبار