محور گردشگری حافظ تا پایان امسال عملیاتی می شود

تا پایان امسال عملیات اجرایی بخش اول محور گردشگری حافظ آغاز می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مسعود طهماسبی شهردار منطقه ٣ شیراز اظهار کرد: محور گردشگری و تاریخی حافظ از دروازه قرآن آغاز و پس از گذر از چهار راه حافظیه و دروازه اصفهان به بازار وکیل منتهی می‌شود.

 افزود: در مسیر این محور، طرح های مرتبط با گردشگری از جمله احیای چهار باغ قدیم شیراز یعنی باغ‌های نو، جهان نما، ملی و اسناد ملی و اتصال آن‌ها به هم اجرا و احیا می شود.

او تصریح کرد: یکی دیگر از بخش‌های این محور احیا نمادین مسیر آب رکن آباد و آب نما‌های سر راه این طرح است و از سوی دیگر در کنار این مسیر برخی طرح های فرهنگی و گردشگری از جمله خانه‌های تئاتر و موسیقی، سالن اپرا ایجاد و کل مسیر سنگ فرش می‌شود و در کنار آن شاهد اجرای مسیر تراموا نیز در این محور خواهیم بود.

شهردار منطقه سه شهرداری شیراز ادامه داد: مرحله نخست عملیات اجرایی این طرح یعنی حد فاصل چهار راه حافظیه تا ابتد‌ای خیابان نفت تا پایان امسال عملیاتی می‌شود .

طهماسبی در خصوص عبور و مرور در این محور گفت: در مرحله اول شاهد محدودیت رفت و آمد خودرو و در ادامه شاهد ممنوعیت عبور و مرور خودرو در این محور هستیم و کل مسیر به پیاده راه تبدیل خواهد شد.

او افزود: یکی دیگر از طرح ها اجرای محور گردشگری و فرهنگی عرفان در حد فاصل موزه سنگ هفت تنان، چهل مقام و آرامگاه حافظیه است که هم اکنون در مراحل مطالعات اولیه قرار دارد و با اجرای آن شاهد تحولات بسیاری در حوزه گردشگری منطقه خواهیم بود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار