دادستان عمومی و انقلاب قزوین:

حل ریشه‌ای آسیب‌های اجتماعی باید محله محور باشد

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: آسیب‌های اجتماعی ریشه در اجتماع دارد و حل آن هم باید در درون جامعه و به صورت مردمی و محله محور باشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، قاسمی دادستان عمومی و انقلاب قزوین در دومین نشست هم اندیشی دادسرای قزوین با نهاد‌های متولی مقابله با آسیب اجتماعی با رویکرد اعتیاد گفت: آسیب‌های اجتماعی ریشه در اجتماع دارد و حل آن نیز باید در درون جامعه و به صورت مردمی و محله محور صورت پذیرد، به همین خاطر جامعه در کاهش آسیب‌ها نقش اساسی دارد و تا زمانی که آحاد جامعه برای حل این معضل بسیج نشوند، نتایج مطلوب حاصل نخواهد شد.

قاسمی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که آسیب‌های اجتماعی با مجازات و اقدامات سلبی کاهش نخواهد یافت، هر چند در مواردی برخورد قهری اجتناب ناپذیر است.

او تاکید کرد: شناسایی و درمان آسیب‌های اجتماعی نیازمند کار کارشناسی است و یقیناً آمار گرایی، سطحی نگری و نگاه‌های جزیره‌ای در این رابطه آفت است و ما را از رسیدن به اهداف والای مد نظر دور خواهد کرد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: ضروری است در این زمینه از حداکثر توان و ظرفیت مراکز علمی و پژوهشی بخصوص دانشگاه‌ها استفاده کرد تا به صورت علمی و منطقی به مقابله با آسیب‌های اجتماعی پرداخت.

او با اشاره به اینکه بیان انتقادات سازنده موجب بهبود اقدامات می‌شود، افزود: نباید از انتقاداتی که به عملکرد یکدیگر در بحث مقابله با آسیب‌های اجتماعی می‌شود، گله‌مند شد، زیرا نقد منصفانه و دلسوزانه، با هدف دستیابی به نتایج بهتر مطرح می‌شود و همه باید با جان و دل انتقادات سازنده را بپذیرند.

قاسمی گفت: درست است که پیشگیری از وقوع جرم مطابق قانون اساسی وظیفه ذاتی قوه قضاییه است، اما انجام کامل این رسالت صرفا از عهده یک قوه برنمی آید و همه دستگاه ها، سازمان ها، نهاد‌های دولتی و غیردولتی باید در این زمینه نقش خود را ایفا کنند.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار