مدیر کل دامپزشکی استان ایلام خبر داد؛

ایمن سازی جمعیت دامی ایلام علیه بیماری تب برفکی

مدیر کل دامپزشکی استان ایلام از ایمن سازی جمعیت دامی ایلام علیه بیماری تب برفکی خبر داد.

ایمن سازی جمعیت دامی ایلام علیه بیماری تب برفکی

پیرانی مدیر کل دامپزشکی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ گفت: از ابتدای سال جاری تا آخر آذر ۹۸، ۶ میلیون و ۶۲۰ هزار نوبت سر واکسیناسیون دام انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۹ درصد رشد داشته است.

پیرانی بیان کرد: از ابتدای سال جاری حدود ۴۰ هزار راس دام سنگین (گاو و گوساله) و یک میلیون و ۶۵۰ هزار راس گوسفند و بز استان علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.

مدیر کل دامپزشکی ایلام با بیان اینکه ایمن سازی جمعیت دامی علیه بیماری تب برفکی به صورت ویژه در ایلام دنبال می‌شود، یادآور شد: در چند سال گذشته این طرح به صورت رایگان در استان در حال انجام است و در چندین فاز در طول سال انجام گرفته است.

او ادامه داد: از جمله اقدامات حائز اهمیت این اداره کل انجام مراقبت و مایه کوبی علیه بیماری تب مالت به عنوان بیماری مشترک انسان و دام است که در این راستا در ۹ ماهه اول سالجاری حدود ۲۵ هزار راس دام سنگین و ۳۴۲ هزار راس گوسفند و بز علیه این بیماری مشترک واکسینه شده اند.

پیرانی در ادامه عنوان کرد: بازرسی مستمر از روند مایه کوبی از دیگر محور‌های فعالیت این اداره کل است و بررسی رضایت مردم از نحوه برخورد اکیپ واکسیناسیون و راستی آزمایی فعالیت‌های آن‌ها در سطح استان به طور مستمر انجام می‌پذیرد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.