استقرار بزرگترین تولیدکنندگان دارویی کشور درالبرز

سورنا ستاری گفت: البرز در حوزه های مختلف دارویی (انسانی و حیوانات) فعالیت های گسترده ای دارد و بزرگترین تولیدکنندگان دارویی کشور در البرز مستقر هستند.

امضای تفاهم نامه راه اندازی کارخانه نوآوری البرزبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،معاون علمی و فناوری رییس جمهور در جلسه استانداری البرز  با اشاره به ظرفیت های البرز در حوزه علمی و فناوری گفت: سفرهای بسیاری به البرز دارم چراکه این استان یکی از بخش های مهم اکوسیستم اقتصاد دانش بنیان کشور است.

او با بیان اینکه البرز به واقع قطب علم و فناوری کشور است، ادامه داد: این استان در حوزه های مختلف دارویی (انسانی و حیوانات) و بیوتک فعالیت های گسترده ای دارد و بزرگترین تولیدکنندگان دارویی کشور در البرز مستقر هستند.

ستاری  در ادامه با اشاره به امضای تفاهم نامه کارخانه نو آوری البرز گفت: امید است طبق زمانبندی اعلام شده از سوی شهردار و شورای اسلامی شهر کرج این امکان مهم در تابستان نود ونه  به بهره برداری برسد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: همتی که شهردار و شورای اسلامی شهر کرج در واگذاری زمین راه اندازی کارخانه نوآوری استان داشته، مسئولیت ما را دوچندان کرده است.

عزیزالله شهبازی ،استاندار البرز نیز  در جلسه امضای تفاهم نامه راه اندازی کارخانه نوآوری البرز ، با ابراز خرسندی از توجه ویژه دکتر ستاری به البرز، افزود: این استان در حوزه فناوری، شتاب دهنده ها، استارت آپ ها، اقتصاد دیجیتال و ... رشد بسیار خوبی داشته است.

او ادامه داد:  البرز به واسطه رشد سریع جمعیت و افزایش روز افزون مهاجرت می‌طلبد که پیگیری جدی در خصوص توسعه فناوری‌های نوین و دانش بنیان داشته باشد.

شهبازی گفت: در هزاره سوم باید به سمتی حرکت کنیم که ایجاد اشتغال از طریق شتاب دهنده ها، استارت آپ‌ها و فناوری‌های نوین در البرز گسترش یابد.

او افزود: از پیگیری‌ها و تلاش شهرداری و شورای اسلامی شهر کرج در راستای اجرای این پروژه مهم قدردانی می‌کنیم و امید است که طبق برنامه‌های اعلام شده در تابستان ۹۹ شاهد راه اندازی کارخانه نوآوری البرز باشیم.

استاندار البرز با بیان اینکه فردا پروژه ملی مهارت محور در البرز اجرایی می‌شود گفت:صندوق شکوفایی و نوآوری نیز بعنوان مصوبه حضور قبلی معاون علمی و فناوری رییس جمهور اکنون با ۱۰ میلیارد تومان سرمایه در مراحل پایانی ثبت قرار دارد.

شهبازی افزود: با راه اندازی این امکان البرز می‌تواند همچنان در ایجاد اشتغال و پایین آوردن نرخ بیکاری موفق عمل کند و در این راستا بر توفیقات البرز افزوده شود.

استاندار البرز گفت: شهردار و شورای اسلامی شهر کرج مسبب اجرای برنامه‌های استان در راستای راه اندازی کارخانه نوآوری شدند.

انتهای پیام/خ.ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.