مشاوره تلفنی خط ۱۴۸۰ بهزیستی محرمانه است

مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: درصورت تماس با مشاوره تلفنی بهزیستی وخط شماره ۱۴۸۰ اطلاعات و موضوع تماس فرد بصورت محرمانه ثبت می‌شود.

مشاوره تلفنی خط ۱۴۸۰ بهزیستی محرمانه استبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛ به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان زنجان ؛ محمدی از فعالیت ۳۲ مرکز مشاوره حضوری غیردولتی و ۶ مرکز و دفتر مشاوره حضوری دولتی در سطح استان خبرداد و گفت:سازمان بهزیستی در صورت نیاز و با تایید مددکار و کارشناس واحد پیشگیری شهرستان به آن دسته از افرادی که تمکن مالی کافی جهت پرداخت هزینه‌های مراکز مشاوره حضوری را ندارند مطابق با دستورالعمل ارسالی از سوی سازمان بهزیستی کشور"یارانه" پرداخت می‌کند.

او با بیان اینکه ۶ مرکز و دفتر مشاوره و خدمات روانشناختی حضوری دولتی در شهرستان‌های زنجان، ابهر، خدابنده، ماهنشان، طارم، ایجرود فعال هستند که با کمترین هزینه و اغلب به صورت رایگان به مراجعین خدمات مشاوره و روان شناختی ارایه می‌دهند افزود: در حال حاضر۳۰ مرکز مشاوره غیردولتی در دو سطح عمومی و تخصصی (خانواده، تحصیلی و تربیتی، سلامت جنسی، کودک و نوجوان و کودکان با نیاز‌های ویژه) در سطح استان فعالیت می‌نمایند. همچنین دو مرکز سلامت روان محلی در شهرستان‌های خدابنده و خرمدره با رویکرد اجتماع محور و با هدف دسترسی مردم و مناطق شهری و روستایی کمتر برخورداربه خدمات سلامت روان است.

او افزود: از ابتدای سال تا کنون حدود بیش از ۱۳ هزار تماس تلفنی با خط ۱۴۸۰ صورت گرفته که بیشترین تماس‌ها مربوط به مشکلات روانی اجتماعی بوده است که مشکلات بین فردی، مشکلات با همسر و تربیت کودک و مشاوره پیش از ازدواج بیشترین تماس‌ها را داشته اند؛ و نزدیک به ۱۶ هزار مورد خدمات روان شناختی در مراکز و دفاتر مشاوره و خدمات روان شناختی دولتی و غیردولتی حضوری ارایه گردیده است.

محمدی با اشاره به تماس تلفنی با خط ۱۴۸۰ تصریح کرد: مشاوره تلفنی یک ارتباط قردادی و حرفه‌ای و مداخله‌ای می‌باشد که توسط یک مشاور مجرب و آموزش دیده و یک تماس گیرنده با رعایت اصول مشاوره‌ای از طریق تلفن انجام می‌گیرد.
 
مدیر کل بهزیستی استان زنجان اظعار کرد: هدف از تأسیس مرکز مشاوره و خدمات روان شناختی تلفنی، ارایه خدمات مشاوره و راهنمایی سریع، در دسترس و آسان در هرنقطه از استان می‌باشد. جهت ارتقائ سطح سلامت روان افراد جامعه و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از طریق ارایه اطلاعات و آگاهی دادن به تماس گیرنده می‌باشد.

او عنوان کرد: خط مشاوره تلفنی دولتی ۱۴۸۰ از ۸ صبح لغایت ۸ عصر پاسخگوی مشکلات تماس گیرندگان در زمینه‌های پیش از ازدواج، خانواده، کودک و نوجوان، تحصیلی و شغلی و...  می باشد.

این مقام مسئول عنوان کرد: تمامی مشاوران به رعایت اصول رازداری و محرمانه تلقی کردن اطلاعات تماس گیرندگان متعهدند و با توجه به تنوع تماس گیرندگان و گوناگونی مشکلات آنان، گاه ضرورت می‌یابد که برای دریافت راهنمایی و خدمات روان شناختی و مشاوره مناسب، تماس گیرندگان به مراکز مشاوره حضوری و دیگر منابع حمایتی متناسب با نیاز فرد ارجاع داده شوند.

مدیر کل بهزیستی با بیان ویزگی‌های خط۱۴۸۰ اظهار کرد: تماس گیرندگانی که به دلیل مشکلات خاص از قبیل معلولیت جسمی، کمرویی، اضطراب اجتماعی و شاغل بودن وعدم دسترسی به مراکز مشاوره حضوری و... نمی‌توانند از خدمات مشاوره حضوری استفاده نمایند، از خدمات مشاوره تلفنی می‌توانند به بهترین شکل بهره‌مند شوند، همچنین مشاوره تلفنی امکان آن را فراهم می‌سازد تا افراد نیازمند در زمان دلخواه و در هر مکانی که به تلفن دسترسی دارند سریع و آسان و به صورت رایگان از کمک‌های مشاورین متخصص و مجرب بهره‌مند شوند.
 
 
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.