روزنامه اینترنتی رای الیوم گزارش داد؛

تل‌آویو رسماً و با صدای بلند به ناتوانی‌اش اعتراف کرد

برای نخستین بار بالاترین مقام امنیتی رژیم صهیونیستی به مردم ساکن در سرزمین‌های اشغالی هشدار داد که جنگ احتمالی آینده ویرانگر خواهد بود.

تل‌آویو بطور رسمی و با صدای بلند به ناتوانی‌اش اعتراف کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه اینترنتی رای الیوم نوشت: اسرائیل از این نگران است که در صورت وقوع جنگ، جبهه داخلی آن متحمل خسارت‌های بسیار سنگینی شود و بر این اساس معتقد است باید با استفاده از هر ابزاری حمله را متوقف کرد.

رای الیوم نوشت: با دنبال کردن مسائل مربوط به رژیم اشغالگر به راحتی می‌توان مشاهده کرد سخنرانی «ژنرال آویو کوخاوی» فرمانده کل ارتش اشغالگر در ماه گذشته نشانه نقطه عطف مهمی است. وی در این سخنرانی برای نخستین بار به زیان‌های سنگین مادی و انسانی اشاره کرد که در صورت بروز جنگ به جبهه داخلی اسرائیل وارد خواهد شد. برای نخستین بار بالاترین مقام امنیتی اسرائیل به مردم هشدار می‌دهد که جنگ آینده ویرانگر خواهد بود و به جبهه داخلی خسارت سنگینی وارد خواهد شد. سران اسرائیل در مناسبت‌های مختلف اذعان کردند موشک‌های مقاومت لبنان هر نقطه از اسرائیل را می‌توانند هدف قرار دهند. این در حالی است که آن‌ها تاکید می‌کنند موشک‌های مقاومت در غزه هم می‌تواند تا حیفا در شمال بُرد داشته باشند. تل آویو بطور رسمی و با صدای بلند اعتراف می‌کند که نمی‌تواند با موشک‌های کروز ایران مقابله کند. 

مرکز پژوهش‌های امنیتی وابسته به دانشگاه تل آویو در یک تحقیق جدید که در پایگاه اینترنتی خود منتشر کرد، آورده است تل‌آویو ناگهان تصمیم گرفت از باخبر ساختن عموم مردم درباره تخمین‌ها و برآورد‌های به عمل آمده درباره زیان‌های جنگ خودداری کند، زیرا از این واهمه داشت که سبب ایجاد رعب و وحشت گردد و احساس امنیت عموم مردم را به خطر اندازد.

این تحقیق افزود اظهارات ژنرال کوخاوی منعکس‌کننده تغییری در رویکرد ارتش در این مساله است و فکر می‌کنیم لازم است به دنبال راه‌هایی باشیم که به بهبود ذهنیت عموم مردم درباره جنگ آینده و زیان‌های آن بطور تدریجی و از طریق اطلاعات از پیش بررسی شده کمک کند. این تحقیق آنچه را که احتمال دارد برای جبهه داخلی غیرنظامی اسرائیل طی جنگ فراگیر اتفاق بیفتد، توضیح می‌دهد.

این روزنامه افزود کوخاوی همه افسران بلندپایه و ژنرال‌های ارتش را در نشستی کنار هم جمع کرد و طرح جدید را با آن‌ها در میان گذاشت. وی به آن‌ها گفت اسرائیل نمی‌تواند از این پس به خودش اجازه دهد که حماس طی دو روز بیش از هشتصد موشک و راکت و دقیقا موشک‌های نقطه‌زن پرتاب کند، زیرا این امر توان بازدارندگی اسرائیل و توانایی‌اش برای کسب پیروزی در رویارویی را از بین می‌برد.

همچنین در این طرح آمده است نیرو‌های مسئول جنگ الکترونیکی فهرست اهداف را مشخص می‌کنند یعنی طی چهار ثانیه پس از تعیین، هدف باید منهدم شود و همچنین نیرو‌های جنگجو برای جنگ در اطراف شهر‌های سرزمین‌های اشغالی آموزش ببینند تا چگونگی جنگیدن را در مناطق شهری و مملو از جمعیت یاد بگیرند. علاوه بر این کوخاوی گفت: اگر حزب‌الله یا حماس عمق اسرائیل را هدف قرار دهند در آن صورت اخلاقی است که حمله آن‌ها به هر قیمتی شده متوقف شود حتی اگر لازم باشد باید به جمعیت غیرنظامی که در جنگ مشارکت ندارند، آسیب رساند و زیرساخت‌های آن‌ها را ویران کرد. به عنوان مثال اگر فرودگاه بین‌المللی بیروت در خدمت حزب‌الله قرار دارد باید به طور کامل ویران گردد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۲۸ دی ۱۳۹۸
در حمله ما یک اثر از دیو نماند -- یک خانه سالم به تل آویو نماند
United States of America
ناشناس
۱۲:۵۶ ۲۸ دی ۱۳۹۸
به امید روزیکه خاورمیانه باآزادی فلسطین روی آرامش صلح وپیشرفت وآبادی وآزادی واستقلال و.. ( همه چیزای خوب به کوری چشم شیاطین حسود) برای همیشه ببینه. (آمین)
آخرین اخبار