سلطانی فر خبر داد؛

پرداخت وام ازدواج ۵۰ میلیون تومانی از سال آینده

وزیر ورزش و جوانان گفت: برای افزایش تسهیلات ازدواج قدم‌های اساسی برداشته شده است و با ۵۰ میلیون شدن وام ازدواج در سال ۹۹ پیشرفت دفاتر مشاوره و ازدواج کار را در دستور کار داریم.

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان در جلسه امضای تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت ورزش و جوانان و وزارت رفاه اظهار کرد: امضای این تفاهم نامه میان دو وزارتخانه نقش موثری در بخش اشتغال جوانان ایفا خواهد کرد.

او با بیان اینکه علاوه بر اشتغال، تحصیل، مشارکت در امور مختلف و اوقات فراغت از دیگر نیاز‌های یک جوان هستند، گفت: اشتغال از یک اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، چراکه در نظامی که مشکل اشتغال جوانان حل نشود، معضلات مربوط به تحصیل و مسکن به خودی خود شکل خواهد گرفت.

سلطانی‌فر ادامه داد: تمرکز ویژه دولت با استفاده از منابع بخش دولتی و خصوصی مشکل اشتغال جوانان را حل می‌کند.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: با گسترش سازمان‌های مردم‌ نهاد قدم‌های موثری در زمینه مشارکت فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و اوقات فراغت جوانان برداشته شده است.

سلطانی فر گفت: برای افزایش تسهیلات ازدواج قدم‌های اساسی برداشته شده است و با ۵۰ میلیون شدن وام ازدواج در سال ۹۹ پیشرفت دفاتر مشاوره و ازدواج کار را در دستور کار داریم.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: در ابتدای فعالیت دولت یازدهم تعداد سازمان‌های مردم نهاد کمتر از ۱۰۰ سازمان بود که در حال حاضر به ۲۶۰۰ سازمان مردم نهاد رسیده است.

سلطانی‌فر با بیان اینکه هدف اصلی ما در سازمان‌های مردم‌نهاد تربیت کادر مدیریتی کشور از اعضای فعال همین سازمان‌هاست، گفت: در آینده‌ای نزدیک باید سکان اجرایی کشور به دست اعضای سمن‌ها قرار گیرد.

وزیر ورزش و جوانان گفت: از روزی که در سال ۱۳۷۶ مباحث مشارکت اجتماعی و سیاسی از طریق رشد احزاب و رسانه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد مطرح شد، به دنبال آن بودیم که این نهاد‌های مردمی پل ارتباطی میان جمعیت کشور و مدیران باشند.

او گفت: این نهاد‌ها ابزاری برای انتقال ایده‌ها و صحبت‌ها از کانال مدنی به دور از تندروی هستند.

وزیر ورزش و جوانان گفت: باورمان این است که مبنای آزادی از مراکز علمی و پژوهشی تحقق می‌یابد و آزادی از کف خیابان‌ها و تظاهرات شکل نمی‌گیرد و کشور‌های توسعه یافته از این طریق شنیدن انتقادات و اصلاحات توسعه یافته‌اند.

سلطانی فر گفت: وقتی از طریق گسترش نهاد‌های مدنی می‌توانیم زمینه شنیدن انتقادات را فراهم کنیم، دیگر نیازی به طرق غیرقانونی نیست، به همین دلیل در ناآرامی‌های سال‌های ۹۶ و ۹۸ هیچکدام از دستگیرشدگان از میان جوانان این نهاد‌ها نبودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار