استاندار قم ؛

پرداخت تسهیلات اشتغال زایی روستایی عاملی مهم در کاهش مهاجرت به شهرها است

سرمست گفت:بایددرطرح‌های اشتغال‌زایی روستایی ظرفیت‌های هر روستا مد نظر قرار گیرد و طرح‌های اشتغال‌زایی در روستاها اجرا شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،بهرام سرمست استاندار قم در دهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قم قبل از ظهر شنبه در سالن امام جواد (ع) استانداری قم با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و هم‌چنین نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه قم در زمینه اعتبارات هزینه‌ای و تملک رشد خوبی داشته است،گفت: امیدواریم این رشد به طور پلکانی برای سال ۹۹ اتفاق بیفتد و در بحث اختصاص‌ها از نمایندگان مجلس در شورای اسلامی خواستار پیگیری و بررسی بیشتری هستیم.

استاندار قم با تأکید بر اینکه در این جلسات ما به دنبال تحقق برنامه‌ها هستیم نه تعداد برنامه‌ها، تصریح کرد: برای کیفی سازی برنامه‌ها در این جلسات پیگیر هستیم که پروژه‌های ناتمام قم تا پایان سال ۹۹ به اتمام برسد و برای راستی آزمایی این برنامه‌ها تیمی از استانداری برای بررسی و پیگیری وارد عمل می‌شود.

سرمست افزود: دستگاه‌های اجرایی و مدیران هم یک گزارش جامعی از عملکرد خود به معاونین استانداری ارائه داده تا در یک جمع‌بندی مشخصی نسبت به تأمین بودجه دستگاه‌ها با توجه به پیگیری و مطالبات نمایندگان اختصاص یابد و از هم اکنون مدیران برای سال ۹۹ برنامه‌ریزی و برنامه محدودی برای حوزه کاری خود داشته باشند.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کاهش مهاجرت‌ها به سوی شهرها و هم‌چنین کمک در روند مهاجرت معکوس روستاها و رفع معضلات و آسیب‌های شهری بر ارائه تسهیلات اشتغال زایی روستایی تأکید و بیان کرد: باید در طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی ظرفیت‌ها و محدودیت‌های هر روستا مد نظر قرار گیرد و طبق این ظرفیت طرح‌های اشتغال‌زایی در روستاها اجرا شود به عنوان مثال در روستایی گردشگری و در روستای دیگری کشاورزی و یا دامداری محوریت اشتغال است پس طرح‌ها و تسهیلات بر اساس ظرفیت هر روستا اجرایی شود.

سرمست یادآورشد: بنیاد مسکن در زمینه اجرای طرح هادی خوب ورود کرده است و امید می‌رود در زمینه بافت فرسوده شهری هم وارد عمل شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.