قشقاوی:

تحریم‌های آمریکا دسترسی بیماران نادر ایران به دارو را با مشکل روبرو کرده است

سفیر ایران در اسپانیا گفت: شرکت‌های دارویی به دلیل فشار های آمریکا نمی‌توانند هیچ دارویی به ایران صادر کنند.

تحریم‌های آمریکا دسترسی بیماران نادر ایران به دارو را با مشکل ربرو کرده استبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن قشقاوی سفیر ایران در اسپانیا خاطرنشان کرد: دو ماه پیش، مدیرعامل بنیاد بیماری‌های نادر ایران سفری به مادرید داشت و به دنبال دارو‌هایی برای بیماران نادر بود، اما شرکت‌های تولیدکننده این دارو‌ها گفتند که به علت تحریم‌های آمریکا نمی‌توانند دارویی به او  بدهند.

گفتنی است، با توجه به کمبود دارو‌های بیماران «ام پی اس» و نیاز‌های دارویی سایر بیماران نادر، مدیرعامل بنیاد بیماری‌های نادر ایران طی نامه‌ای از قشقاوی درخواست کرد مسیر دسترسی این بیماران به داروهای‌شان از طریق وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو هموار شود.

در این راستا مهدی شادنوش رییس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری‌های وزارت بهداشت آذر ماه امسال جهت تسهیل در دسترسی دارو‌ها بیماران نادر به اسپانیا سفر کرده بود و در دیدار با قشقاوی در مورد تخصیص منابع از طریق وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو جهت تامین دارو‌های بیماران نادر گفتگو کرد.

به گفته رییس سازمان غذا و دارو، آمریکا برای تامین دارو‌های بیماران ام پی اس سنگ اندازی کرده و برخی شرکت‌های دارویی تولیدکننده این دارو‌ها را تهدید به تحریم و عدم همکاری کرده است.

محمدرضا شانه ساز رییس سازمان غذا و دارو نیز پیش از این در واکنش به مشکلات ایجاد شده برای تامین داروی بیماران ام پی اس به علت تحریم‌های آمریکا، از تلاش‌های این سازمان برای تهیه دارو برای افراد مبتلا به این بیماری خبر داده و به خبرنگار سلامت ایرنا گفته بود: برنامه‌هایی برای تامین داروی مبتلایان به «ام پی اس» موجود است. شیطنت آمریکایی‌ها در زمینه ایجاد مشکل برای تامین دارو همچنان ادامه دارد، اما نباید خانواده این بیماران نگران باشند، زیرا همه تلاش خود را برای تامین دارو با روش‌های مختلف انجام می‌دهیم. به هر حال کمبود‌های دارویی در مقاطع مختلف اتفاق افتاده و از هر طریقی که توانستیم، تامین دارو را انجام دادیم.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار