رانندگی در مه خطر تصادف را افزایش می‌دهد

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت : هوای مه آلود به هیچ وجه مناسب رانندگی نیست و خطر تصادف را افزایش می‌دهد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،محمد حیدری رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت : مه یکی از خطرناک‌ترین شرایط آب و هوایی است که رانندگان با آن مواجه هستند، قرار گرفتن در مه غلیظ باعث کاهش دید راننده شده و تقریبا هیچ چیزی دیده نمی‌شود.

او گفت : افراد حتی الامکان از رانندگی در شرایط مه آلود خودداری و زمانی هم که مجبور به این کار شدند با حداقل سرعت رانندگی کرده و استفاده از چراغ مه شکن و در صورت فقدان از چراغ جلو با نور پایین استفاده کنند.

 حیدری افزود: در صورت تراکم ترافیک در مه غلیظ در صورت امکان وسیله نقلیه را در جای مناسبی متوقف کرده و تا زمانی که فاصله ایمن از جلو فابل مشاهده نباشد حرکت نکرده و در حین حرکت از خطوط وسط و کنار جاده برای ادامه مسیر استفاده شود.

رئیس پلیس راه استان گفت: در صورت بخار کردن شیشه جلو از دستگاه تهویه خودرو استفاده شود و یا شیشه سمت راننده را مقداری پایین آورده تا بخار حاصله از بین رفته و مانع دید نگردد و با استفاده از چراغ‌ها و فلاشر حضور خود در جاده را به دیگران اعلام کنید..

او گفت: رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی و قرار دادن زمان بیشتر برای مسافرت و توجه به هشدار‌های پلیس از مهمترین الزامات برای رانندگی در آب و هوای مه آلود است .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار