افتتاح مرکز نوآوری و شکوفایی جهاد دانشگاهی فارس

مرکز نوآوری و شکوفایی جهاد دانشگاهی فارس همزمان با ۴ استان دیگر کشور به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مرکز نوآوری و شکوفایی در مجتمع عدالت جهاد دانشگاهی فارس و استان‌های بوشهر، هرمزگان، کردستان و ایلام به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر ورزش و جوانان، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس جهاددانشگاهی کشور افتتاح شد.

مظاهر بابایی رئیس جهاد دانشگاهی فارس گفت: مرکز نوآوری و شکوفایی که به اختصار «منش» نامگذاری شده با هدف حمایت از ایده‌های نو و خلاقانه و تجاری سازی خدمات و محصولات کسب و کار‌های نوپا راه اندازی شده است.

او با بیان اینکه در این مرکز خدمات رایگان در زمینه راه اندازی تیم‌های استارتاپی به متقاضیان ارائه می‌شود، افزود: اساتید مجرب این مرکز با برگزاری دوره‌های آموزشی، خدمات مشاوره‌ای و کارگاه‌های علمی و عملی به صاحبان ایده کمک می‌کنند ایده‌های خود را به ثروت تبدیل کنند.

مظاهری اظهارداشت: در حال حاضر ۱۲ تیم استارتاپی در مرکز نوآوری و شکوفایی جهاد دانشگاهی فارس مشغول به فعالیت هستند.

رئیس جهاد دانشگاهی فارس افزود: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال ١٤٠٠، نه (۹) مرکز نوآوری و شکوفایی در دیگر شهرستان‌های استان راه اندازی خواهد شد.

حیدرعلی کامیاب مدیرکل ورزش و جوانان فارس گفت: راه اندازی مراکز نوآوری و شکوفایی یکی از اقدامات موثری است که وزارت ورزش و جوانان برای توسعه زیرساخت‌های خدمت رسانی به جوانان در قالب انعقاد تفاهم نامه با سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی انجام داده است.

او، راه اندازی این مرکز در استان فارس را گامی در راستای رونق تولید و اشتغالزایی برای جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی برشمرد و افزود: طرح‌ها و ایده‌های استارتاپی جوانان خلاق و نوآور استان توسط کارشناسان این مرکز ارزیابی می‌شوند.

کامیاب اظهارداشت: طی تفاهم نامه منعقد شده با بانک‌ها از ایده‌های پذیرفته شده در این مرکز با پرداخت تسهیلات قرض الحسنه حمایت مالی خواهد شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار